Vatandaşlar Alo 181’i çok sevdi

Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından 2013'ten itibaren hizmet vermeye başlayan Alo 181 çağrı merkezine gelen çağrılar, üç yılda yaklaşık 2,5 kat arttı. Kentsel dönüşüm, çevre koruma, tabiat varlıkları, mekansal planlama, yapı işleri, mesleki hizmetleri ile tapu ve kadastro işlemlerine ilişkin konularda vatandaşa 7 gün 24 saat hizmet sunan Alo 181 hattı bugüne kadar 469 bin 842 çağrı aldı.

Başvuru sayısı artarak devam edecek

Trabzon Çevre ve Şehircilik Müdürü Ali Vedat Çiftçi, Alo 181 çağrı merkezinin, vatandaşın il müdürlüklerine gitmelerine ve sıra beklemelerine gerek kalmadan iletişim kurmalarını sağlamak amacıyla kurulduğunu söyledi.

Alo 181 hattının Trabzon'daki çağrı merkezinde 72 kişinin görev yaptığını belirten Çiftçi, Bakanlığı ilgilendiren çevre, kentsel dönüşüm, korunan alanlar, yapı denetim, imar ve tapu randevu gibi konularda sorunları çözmek, şikayet ve talepleri almak için hizmet verildiğini aktardı.

Çiftçi, merkeze gelen çağrı sayısının her yıl arttığına dikkati çekerek "Bu yıl, ayda ortalama 20 bin çağrı aldık. Başvuru sayısı, önümüzdeki yıllarda artarak devam edecektir. Vatandaşlarımızın böyle bir merkezden haberdar olmaları çok önemli" dedi.

Çağrıların yüzde 82'lik kısmının bilgi edinme amaçlı olduğunu anlatan Çiftçi, şöyle devam etti:

"Bilgi edinme amaçlarında da alt birimlerine baktığınız zaman en büyük ihtiyacın kentsel dönüşüm ve altyapı hizmetlerinde toplandığını görüyoruz. Kentsel dönüşüm alanında Bakanlığımızın çok ciddi çalışmaları olduğu için bu tür çağrı, talep ve bilgi edinme başvurusunun her geçen gün daha da artacağını tahmin etmekteyiz. İhbar, şikayet konusunda ise en fazla ihbarı, çevre konularında alıyoruz. Merkezimize üç yılda düşen ihbarların anında değerlendirilmesi sonucunda, ülkemiz genelinde 30 milyon liranın üzerinde idari yaptırım kararı uyguladık. Bakanlık olarak, memnuniyet anketlerinde yüzde 88'lere varan vatandaş memnuniyetini görmekten dolayı da ayrıca mutluyuz."

En fazla çağrı büyükşehirlerden

Çiftçi, en fazla çağrıyı İstanbul, Ankara, İzmir, Antalya, Adana ve Kocaeli'den aldıklarına işaret etti. Çağrılara, SMS, e-posta ya da telefon aracılığıyla dönüş yaptıklarını dile getiren Çiftçi, "Çağrı anında ilgili birim amirinin cep telefonuna SMS'le düştüğü gibi, Bakanlığımızın kurumsal e-mail adreslerine de ulaşmaktadır. Konunun aciliyetine binaen müdahale ediliyor. Özellikle çevresel konulardaki ihbarlarda çok iyi çalışan bir sistem var. Sayın Bakanımız Fatma Güldemet Sarı'nın talimatları doğrultusunda çalışmalar daha da üst seviyelere çıkarılacaktır" diye konuştu.

Çiftçi, temel vizyonu yaşanabilir bir çevre ve marka şehirler kurma amacında olan Çevre ve Şehircilik Bakanlığı'nın vatandaşla birebir ilişki kurmasının çok büyük faydaları olduğunu düşündüğünü belirtti. Her çağrı merkezinde olduğu gibi zaman zaman kendilerine de ilginç çağrılar geldiğini anımsatan Çiftçi, Bakanlığı ilgilendirmeyen konularda aldıkları çağrıları ise belediyelerin ilgili birimlerine yönlendirdiklerini kaydetti.

Proje Bilgi Formu

Bu projeyle ilgili daha fazla bilgi almak ister misiniz?
Formu doldurun, mesajınızı proje sahibine iletelim.

    Önceki yazıLimak Çimento’dan Afrika’ya 1 milyar euroluk yatırım
    Sonraki yazıNursan’da üretim durdu
    Yıldıray Gökkaya
    1975 İzmit doğumlu, 1996 İstanbul Üniversitesi mezunu, emlakrotasi.com.tr'nin kurucusu ve yayın yönetmeni. YeniBirlik Gazetesi Ekonomi ve Emlak Editörü.

    YORUM YAZIN

    Lütfen yorumunuzu yazın.
    Buraya adınızı yazın