Ulaştırmaya son 14 yılda 304 milyar TL yatırım yapıldı

Demiryoluna yapılan yatırım tutarı 60 milyar liraya ulaştı.
Türkiye 2023 hedeflerine ulaştırma alanında da hızla ilerliyor. Ulaştırmaya son 14 yılda 304 milyar TL yatırım yapıldı. 
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakan Yardımcısı Coşkunyürek, Son 14 yılda gerçekleştirilen ulaştırma yatırımları 304 milyar TL’ye ulaştı. Bu yatırım, karayolları, havayolları, demiryolları, denizcilik ve iletişim sektöründe yaptığımız yatırımların tamamını içermektedir” dedi.

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakan Yardımcısı Yüksel Coşkunyürek, son 14 yılda gerçekleştirilen ulaştırma yatırımlarının 304 milyar TL’ye ulaştığını belirterek, demiryoluna yapılan yatırım tutarının ise 60 milyar liraya ulaştığını söyledi.
Bu yıl yedincisi düzenlenen “Uluslararası Demiryolu, Hafif Raylı Sistemler, Altyapı ve Lojistik Fuarı-Eurasia Rail” İstanbul Fuar Merkezi’nde kapılarını ziyaretçilerine açtı.

 

Fuarın açılışında konuşan Coşkunyürek, son yıllarda ulaştırmada çok büyük değişimin olduğunu kaydederek, bu değişimden herkesin yararlandığını söyledi.

Son 14 yılda gerçekleştirilen ulaştırma yatırımlarının 304 milyar TL’ye ulaştığını dile getiren Coşkunyürek, “Bu rakam küçümsenecek bir rakam değildir. Bu yatırım, karayolları, havayolları, demiryolları, denizcilik ve iletişim sektöründe yaptığımız yatırımların tamamını içermektedir.” diye konuştu.

Coşkunyürek, bu yatırımların içerisinde en büyük payı alan alanlardan birisinin demiryolu olduğunu belirterek, son 14 yılda bu alana yapılan yatırımın toplam tutarının 60 milyar lira olduğunu aktardı.

Demiryolunun geçmişte bazı dönemlerde ihmal edildiğini belirterek, son 14 yılda çalışmaların hızlandırıldığını ve fedakarca çalışıldığını bildirdi.

Coşkunyürek, son 14 yılda yapılan çalışmaların bir entegre sistem dahilinde yapıldığını belirterek, bu sayede şu anda hem demiryolu, hem havayolu, hem de karayolunun entegre bir şekilde ülkeye hizmet ettiğini anlattı.

MARMARAY’DAN GÜNDE 219 SEFER, 180 BİN YOLCU

Coşkunyürek, bu çalışmaları yürütürken sadece ülkeyi düşünmediklerini, Avrupa’yı Asya’ya bağlayan Türkiye’yi geçiş konumunun bir tamamlayıcısı olarak gördüklerini söyledi.

Çin’den Londra’ya kesintisiz ulaşım sağlanması için çalışmalarını sürdürdüklerini ifade eden Coşkuryürek, bu kapsamda hayata geçirilen Marmaray’ın günde 219 sefer yaptığını ve ortalama 180 bin yolcu taşıdığını, bugüne kadar taşıdığı yolcu sayısının 185 milyona ulaştığını anlattı.

Coşkunyürek, Kars-Tiflis-Bakü hattının bu yıl tamamlanarak Pekin’den Londra’ya kesintisiz ulaşımın bu yıl sağlanacağını aktardı.

Demiryoluna dair hedeflerden bahseden Coşkunyürek, milli yüksek hızlı tren, yeni nesil milli elektrikli dizel tren seti, yeni nesil milli yük vagon çalışmalarının hızlı bir şekilde sürdüğünü ifade etti.

Coşkunyürek, Türkiye’nin 2023 yılı için planladığı 500 milyar dolarlık ihracat hedefine ulaşmasında demiryolunun sahip olduğu önemden bahsederek, demiryolunda yük ve yolcu taşımacılığının önünü açtıklarını bildirdi.

Bu yıl yedincisi düzenlenen fuara ulusal ve uluslararası olmak üzere yaklaşık 200 yatırımcının ve kuruluşun katıldığını dile getiren Coşkunyürek, fuarın önemini gösteren bu katılım düzeyinin gelecek yıllarda artacağını sözlerine ekledi.

14 YILDA 60 MİLYAR TL DEMİRYOLU YATIRIMI

TCDD Genel Müdürü İsa Apaydın, demiryolu ulaşımının dünyada her geçen gün daha fazla önem kazandığını belirterek, Türkiye’nin de Avrupa ve Uzak Asya ülkelerinde olduğu gibi 2003 yılından beri demiryolunu devlet politikası olarak kabul etmeye başladığı söyledi.

Hükümetlerin verdiği desteklerle 2003 yılından beri demiryollarında farklı bir dönem başladığını ve demiryolunun öncelikli ulaşım aracı haline geldiğini kaydeden Apaydın, “Bugüne kadar demiryoluna 60 milyar TL gibi önemli miktarda yatırımlar yapıldı. Mevcut yollar yenilenmeye, elektrikli ve sinyalli hale getirilmeye başlandı.” dedi.

Apaydın, Ankara-İstanbul, Ankara-Konya ve Konya-İstanbul arasına toplam bin 213 kilometre uzunluğunda yüksek teknolojiyle donatılan yüksek hızlı tren hattının işletmeye açıldığını kaydederek, “Başarıyla işlettiğimiz bu hatlarda seyahat eden yolcu sayısı 30 milyonu geçti. Yüksek hızlı tren ağını Ankara’dan İzmir’e, Ankara’dan Sivas’a uzatmak için çalışmalarımızı gece gündüz devam ettiriyoruz.” diye konuştu.

Türkiye’nin farklı illerinde çalışmalarını sürdürdükleri hızlı tren hatlarından da bahseden Apaydın, sanayicilerin yüklerini en kısa sürede limanlara ve alıcılara ulaştırmaları için organize sanayi bölgelerini demiryoluna kavuşturduklarını anlattı.

DEMİRYOLUNDA 2023 HEDEFLERİ

Apaydın, yüksek hızlı, hızlı ve konvansiyonel demiryolu hatlarının toplam uzunluğunun 3 bin 713 kilometreye ulaştığını belirterek, doğu-batı, kuzey-güney kesimlerinde ülkeyi demir ağlarla ördüklerini vurguladı.

Türkiye’yi bölgesinde lojistik üssü yapabilmek için 20 adet lojistik merkez yapmayı planladıklarını hatırlatan Apaydın, bunların 7 tanesinin hizmete açıldığını, diğerlerinin ise çalışmalarının sürdüğünü bildirdi.

Apaydın, yerli ve milli demiryolu üretimi konusunda yaptıkları çalışmalarına değinerek, 2023 yılına kadar 3 bin 500 kilometre yüksek hızlı, 8 bin 500 kilometre hızlı, bin kilometre konvansiyonel demiryolu inşa etme hedeflerini gerçekleştirme yolunda emin adımlarla ilerlediklerini vurguladı.

Fuara katılan ülke ve firma sayısının her yıl arttığını dile getiren Apaydın, raylı sistemler alanında dünyanın üçüncü büyük fuarı olma özelliğini yakalayan Eurasia Rail’in yeni iş birliklerine kapı açtığını sözlerine ekledi.

Proje Bilgi Formu

Bu projeyle ilgili daha fazla bilgi almak ister misiniz?
Formu doldurun, mesajınızı proje sahibine iletelim.

    Önceki yazıSuriyeli gelin sayısı yüzde 82 arttı
    Sonraki yazıCumhurbaşkanı Erdoğan’dan referandum değerlendirmesi
    Yıldıray Gökkaya
    1975 İzmit doğumlu, 1996 İstanbul Üniversitesi mezunu, emlakrotasi.com.tr'nin kurucusu ve yayın yönetmeni. YeniBirlik Gazetesi Ekonomi ve Emlak Editörü.

    YORUM YAZIN

    Lütfen yorumunuzu yazın.
    Buraya adınızı yazın