Türklerin Çin Seddi, Kanal İstanbul

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Kanal İstanbul projesine ilişkin detayları anlattığı basın toplantısında, proje güzergahını açıkladı.

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından 2011 yılında açıklanan ve kamuoyunda oldukça yankı uyandıran Kanal İstanbul Projesi’ne ilişkin detayları aktardığı bir basın toplantısı düzenledi. Proje güzergahının Küçükçekmece- Sazlıdere- Durusu koridorunda ve yaklaşık 45 kilometre uzunluğunda olacağını da söyledi

Güzergah üzerinde yer altı suyu yok

Çevresel koşullar ile maden alanlarını, sit alanları, hassas alanları, yer altı ve yer üstü toprak ve su kaynakları ayrıca kanal uzunluğu, kamulaştırma gibi etkenler çerçevesinde de dikkate alınarak 5 farklı güzergah üzerinde çalışmalar devam ettirildiğini söyleyen Arslan,  ‘ Kanal İstanbul Projesi güzergahı boyunca tek bir yer altı sularının bulunmadığı tespit edildi’ dedi.  Kanal İstanbul projesinde tsunami ile parametreler belirlenirken, kayıtlı tüm veriler çerçevesinde detaylı çalışmalar yapılmış ve olumsuz etkisinin olmayacağı da tespit edilmiştir.

Proje güzergahı Küçükçekmece – Sazlıdere- Durusu

Proje güzergahı için en uygun koridorun seçildiğine konuşmasında yer veren Arslan, ‘Küçükçekmece-Sazlıdere-Durusu koridoru Kanal İstanbul için en uygun güzergah olarak seçilmiştir. Küçükçekmece gölünden girecek, Sazlıdere barajının oradan Karadeniz’e çıkmış olacak. Güzergah yaklaşık 45 kilometredir’ dedi.

Gelişmiş ulaşım ağı

Avrupa tarafında Kınalı’yı Tem’e bağlayan proje aynı zamanda Anadolu Yakası’nda Akyazıya bağlıyor. Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nden geçip hzılı tren hattına ulaşacak olan koridor, en güneyde de D100 Karayolu güzergahında olacak. Marmara tarafındaki 3 tane geçişi Marmaray’da olduğu gibi batırma tüple Küçükçekmece Gölü’nün altından geçirmeyi hedeflediklerini de konuşmasına ekleyen Arslan, ‘Kanal İstanbul’dan kaynaklı yarma yaptığımızdan viyadük gerektiren geçişler olmayacak’ dedi.

Kanal İstanbul’da ihale süreci başladı, sondaj çalışması için ilk kazma vuruldu

‘Bütün bu çalışmalar sonucunda ülkemizin Trakya tarafından olası bütün etkileşimler, kentsel dönüşümle dahil etkileşimler dikkate alınarak güzergah oluşturuldu’ diyerek konuşmasına devam eden Arslan, ‘Bundan sonra artık çalışmalarımız Küçükçekmece, Sazlıdere, Durusu üzerinden devam ettirilecek. Bu sene içinde yap işlet devret modeli ile karma bir model ile ihale sürecini bitirip, kazma vurmayı hedefliyoruz’ dedi.

Proje Bilgi Formu

Bu projeyle ilgili daha fazla bilgi almak ister misiniz?
Formu doldurun, mesajınızı proje sahibine iletelim.

    Önceki yazıTeksan Jeneratör’den sürdürülebilir bir gelecek
    Sonraki yazıMarmara Evleri 4’te lansman öncesi ön satışlar başladı
    Ezgi Kızıl
    Emlakrotasi.com.tr Emlak ve Ekonomi Editörü. 1994 İstanbul doğumlu. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Gazetecilik Bölümü'nden 2016 yılında mezun oldu.

    YORUM YAZIN

    Lütfen yorumunuzu yazın.
    Buraya adınızı yazın