Alkaş’ın Türkiye temsilciliğini yaptığı dünyanın en büyük uluslararası perakende ve gayrimenkul fuarı MAPIC, 18 Kasım 2015’te Fransa – Cannes’da kapılarını açtı. Fuarın ikinci gününde 14 Türk perakende devinin yer aldığı Turkish Brands standına ilgi, daha da büyürken, 18 Kasım 2015 akşamı Alışveriş Merkezleri Yatırımcıları Derneği’nin (AYD) düzenlediği ve artık geleneksel hale gelen akşam yemeğinde Türk perakende devleri, uluslararası yatırımcılarla bir araya geldi. Akşam yemeğinde toplam 200 kişilik katılım olurken, bunların 100’ü uluslararası yabancı yatırımcılardan oluştu.
18-20 Kasım 2015 tarihleri arasında gerçekleştirilecek olan MAPIC 2015’e uluslararası arenadan büyük bir ilgi söz konusu. Açılışın ilk gününden itibaren büyük bir canlılığın gözlendiği MAPIC 2015’te Türk firmaları da yoğun bir ilgi görüyor.
Türkiye perakendesinin gücünü Turkish Brands çatısı altında sergileyen 14 Türk perakende devi, fuarın açıldığı tarih olan 18 Kasım 2015’te günün ilk saatlerinden itibaren uluslararası yatırımcıların yoğun ilgisiyle karşılaştı. Global bir marka olma hedefine odaklanan ve bu doğrultuda MAPIC’i en önemli uluslararası platform olarak değerlendiren Turkish Brands çatısı altındaki 14 Türk firması, özellikle Fransa, İspanya, İtalya, Almanya, Suudi Arabistan, Rusya, Portekiz, Ukrayna, Polonya, Fas ve İsviçreli avm yatırımcıları ve franchise’larından büyük ilgi gördü. MAPIC 2015’in açılış saatinden itibaren söz konusu ülkelerin önde gelen kuruluşlarıyla B2B toplantılar yapan Türk perakende devleri, oldukça yoğun saatler geçiriyor. Fuarın ilk günü uluslararası yatırımcıların gösterdiği ilgi, ikinci gün artarak devam etti. Uluslararası isimlerle yapılacak B2B sayısının 1.000’i aşması beklentiler arasında. Gösterilen yoğun ilgi, bu hedefe ulaşılacağını ortaya koyuyor.
Diğer yandan global markalaşma hedefinde MAPIC’i en önemli uluslararası platform olarak değerlendirerek Turkish Brands çatısı altında yer alan Türk perakende devi sayısı yüzde 100’e yakın artış göstererek 14’e ulaşmış durumda. Turkish Brands çatısı altında katılım gösteren firma ve kuruluşlar Birleşmiş Markalar Derneği ve Ankara Ticaret Odası’nın katılımıyla Avva, Chakra, So CHIC, Kiğılı, Mavi, Penti, Collezione, Damat Tween, Faik Sönmez, Hatem Saykı, Karaca Porselen ve Mudo isimlerinden oluşuyor. Ayrıca, Rönesans Gayrimenkul Yatırım A.Ş., Vadistanbul ve Tarık Ediz firmaları da MAPIC 2015’e stant ile katılan isimler arasında yer alıyor.
'Türkiye'ye yatırım yapın' çağrısı
Diğer yandan AYD’nin artık geleneksel hale gelen Turkey Investors Networking Dinner isimli akşam yemeği Türk firmalarıyla uluslararası yatırımcıları 18 Kasım Çarşamba akşamında Majestic Otel’de bir araya getirdi. Akşam yemeğine hem Türk perakende devleri hem de uluslararası yatırımcılardan büyük bir ilgi söz konusu oldu. Yemeğe 100’ü uluslararası yabancı yatırımcı olmak üzere toplamda 200 kişi katıldı. AYD’nin akşam yemeğinde Türkiye’de yatırımı olan yabancı yatırımcılar çağrıda bulunarak, “Türkiye’ye yatırıma gelin kazanacaksınız” çağrısında bulundular.
AYD Başkanı Hulusi Belgü’nün açılış konuşmasını yaptığı akşam yemeğinde Türkiye’de yatırımı olan ve hali hazırda yatırımları süren yabancı firma temsilcileri de söz alarak Türkiye’ye yatırımın avantajlarına dikkat çektiler. Türkiye’ye yaptıkları yatırımlardan son derece memnun olduklarını belirten yabancı firma temsilcileri, Türkiye’nin hızlı büyümesi ve ekonomik gelişme rakamlarının da altını çizerek, Türkiye’ye yatırım davetinde bulundular.
Türk firmaları büyük ilgi görüyor
Alkaş Yönetim Kurulu Başkanı ve JLL Türkiye Ülke Başkanı Avi Alkaş, MAPIC 2015’te Turkish Brands standına gösterilen ilgiyi, uzak olmayan bir gelecekte dünyanın perakendedeki yıldız şehirlerinde ve yıldızlaşacak şehirlerinde Türk markalarının aranan isimler arasına gireceği yönündeki beklentinin gerçekleşeceğinin kanıtı olarak değerlendirdi.
Alkaş Genel Müdürü Yonca Aközer ise, Turkish Brands standına gösterilen uluslararası ilginin altını çizdi. Her geçen yıl daha da büyük bir ilgiyle karşılanan Türk perakende devlerinin MAPIC 2015’in de yıldız isimleri arasına girdiğine dikkat çeken Aközer, “Türk ekonomisinin giderek yükselen gücünü ortaya koyabilmek kadar markalarımızın eriştiği üretim ve kalite gücüyle yurtdışına açılımlarına destek olabilmek için bu yıl da pek çok randevu gerçekleştiriyoruz” dedi.
Proje Bilgi Formu
Bu projeyle ilgili daha fazla bilgi almak ister misiniz?
Formu doldurun, mesajınızı proje sahibine iletelim.