Gürsoy Grup’un McArthurGlen Group ile birlikte hayata geçireceği Türkiye’nin ilk ‘Designer Outlet’i, ilk kez Fransa’nın Cannes şehrinde düzenlenen Perakende ve Gayrimenkul Fuarı MAPIC’de tanıtıldı.
İstanbul’un merkezinde Vialand kompleksi içerisinde 2019 ilkbaharında kapılarını açacak olan Designer Outlet projesi, yerli ve yabancı turist çekerek Türk perakende sektörünün yüzünü güldürecek. Fransa’nın Cannes şehrinde düzenlenen dünyanın en büyük uluslararası Perakende ve Gayrimenkul Fuarı MAPIC’e katılan Gürsoy Grup ve McArthurGlen Group, Türkiye’nin ilk Designer Outlet merkezini İstanbul’da stratejik olarak konumlanmış olan Türkiye’nin en büyük tema park, alışveriş ve eğlence kompleksi Vialand’de açacağını duyurdu.
Avrupa’da Designer Outlet mağazalarının önde gelen sahibi, geliştiricisi ve yöneticisi konumundaki McArthurGlen, Gürsoy Grup ile İstanbul’da Türkiye’nin ilk Designer Outlet’ini açmak amacıyla ortaklık anlaşması yapmaktan memnuniyet duyduklarını duyurdu. Yapım çalışmaları 2018’in ilk çeyreğinde başlayacak olan Designer Outlet, 2019’un başlarında misafirlerine kapılarını açacak. Yeni Designer Outlet merkezi, stratejik olarak, Türkiye’nin en büyük tema parkı, alışveriş kompleksi ve eğlence merkezi olan ve İstanbul’da merkezi konumu ile hali hazırda yılda 23 milyon ziyaretçi çeken Vialand’ın yanına inşa edilecek. Projenin ilk etabında 22.000 metrekarelik perakende alanı, 100’den fazla mağaza ve 6000’i aşkın ortak park alanı yer alacak.
Şık ve modern Türk mimarisinin yeşillikler içerisinde yer alacağı merkez, müşterilerine İstanbul’un hareketli şehir yaşantısının yanı başında sıcak bir ortam sunacak. Projenin, Vialand içerisindeki ilk merkezinin ardından ilerleyen dönemlerde, 3. Havalimanı’nda ve yeni lokasyonlar ile büyümesi planlanıyor.
Projenin, Türk perakende sektörü için bir ilk olduğunu vurgulayan Gürsoy Grup çatısı altında faaliyet gösteren Vialand ve Venezia Mega Outlet Genel Müdürü Cenk Hayırlıoğlu, şunları söyledi: “İstanbul gibi dünyanın sayılı metropolleri arasında yer alan bir şehirde, designer outlet alanında bir ihtiyaç olduğunu tespit ederek bu projeyi geliştirdik. Projemiz içerisinde dünyaca ünlü designer markaların outlet mağazalarının yanı sıra eşsiz bir mimari ve peyzaj içerisinde restoranlar, kafeler ve rekreasyon alanlarına da yer vererek, her yıl İstanbul’u ziyaret eden turistlerin yüzde 60’ını çekmeyi hedefliyoruz. Projemiz, yurt dışından ve şehir dışından gelen turistlere ek olarak, Türkiye’den yurt dışına markalı ürün alışverişine giden yerli tüketicileri de tatmin ederek yeni bir pazar yaratacak.”
Designer Outlet projesi ile perakende sektörüne yüksek volümlü ekonomik canlılık getireceklerinin altını çizen Cenk Hayırlıoğlu, “50 milyon euronun üzerinde yatırım değeri ile hayata geçireceğimiz Designer Outlet projesi, piyasalarda son zamanlarda yaşanan ekonomik zorluklardan sonra perakende sektörünün yüzünü güldürecek. McArthurGlen Group gibi uluslararası bir zincir marka ortaklığında imza attığımız proje, hem bölgede yeni istihdam olanakları yaratacak hem de Türk perakende sektöründe güven tazeleyerek yabancı yatırımcıların Türkiye’ye olan ilgisini artıracak” dedi.
Proje, 18 milyondan fazla İstanbulluya hizmet edecek
McArthurGlen’in Geliştirmeden Sorumlu Yönetim Müdürü Mike Natas, “Türkiye’nin lider restorasyon ve inşaat firmalarından birisi olarak konut ve otel inşaatları, alışveriş merkezlerinin yanı sıra eğlence parkları gibi pek çok proje geliştiren ve Designer Outlet projesine geniş yerel bilgi birikimi ve sektör uzmanlığı katan Gürsoy Grup ile ortaklık yapmaktan son derece mutluyuz” dedi.
Gürsoy Grup’un, Türkiye’nin en meşhur müzeleri dahil olmak üzere tarihi öneme sahip yapıların restorasyon çalışmalarını üstlendiğini belirten Mike Natas, Gürsoy Grup’un yaklaşımının, McArthurGlen’in genel vizyonu ile örtüştüğünün altını çizdi. Natas, “Seçkin mimarlar, botanikçiler ve sanatçılarla devam eden çalışmalarımız sayesinde, her merkezimizde, yerel çevreye ve topluma pozitif bir katkı sunuluyor ve aynı zamanda bölgesel kültüre ve mirasa hak ettiği değer gösteriliyor.
İstanbul’un Avrupa yakasında konumlanacak Designer Outlet, en son modayı takip eden ve kaliteli markalara ucuza sahip olmak isteyen 18 milyondan fazla müşteriye hizmet edecek. İstanbul, Türkiye’nin en zengin ve en kalabalık şehri olarak, kişi başına düşen gelir anlamında ülkenin en yüksek ortalamasına sahip. Aynı zamanda Avrupa’da en çok seyahat edilen üçüncü şehir konumunda bulunuyor. Her yıl 12 milyon turist, şehrin zengin kültürel mirasını yakından görebilmek amacıyla İstanbul’a akın ederek yılda 7,5 milyar dolarlık bir harcama yapıyor. Yeni merkezimiz, tarihi yarımada üzerinde bulunan, Aya Sofya, Sultanahmet Camii, Topkapı Sarayı ve Kapalı Çarşı gibi turistlerin en çok ziyaret ettiği bölgelerin yanı sıra, Ekim 2018’de açılacak olan İstanbul’un yeni uluslararası havalimanına araçla yalnızca 30 dakikalık mesafededir. Tarihi Yarımadayı sadece yarım saat içerisinde yeni Designer Outlet’e bağlayan hızlı yol bağlantısı ve merkezde bulunan 6000 araçlık park alanı, bizleri araçlarıyla ziyaret etmek isteyen müşteriler için tam donanımlı olarak hazır olacağımızın bir göstergesidir” açıklamalarda bulundu.
Proje Bilgi Formu
Bu projeyle ilgili daha fazla bilgi almak ister misiniz?
Formu doldurun, mesajınızı proje sahibine iletelim.