Türkiye’nin en uzun demiryolu tüneli

TCDD tarafından yaptırılan Adana-Gaziantep-Malatya konvansiyonel hattı Bahçe-Nurdağ Varyantı ve Demiryolu Tünel Geçişi Projesi tamamlandığında mevcut demiryolu 17 kilometre kısalacak. Yüklenici firmanın şantiye şefi Hasan Çatlakkaya, her birinin uzunluğu 10 bin 400 metre ve 8 metre çapındaki tünellerden 1'incisinde 590, 2'ncisinde ise 560 metre ilerleme sağlandığını söyledi.

Şubat ayında faaliyete giren tünel kazma makinesinin çalışmaya başlamasıyla tünellerde ilerlemenin hızlanacağını ve toplam 20 bin 400 metre tünel kazılacağını belirten Çatlakkaya, "Tünel kazma makinesiyle günde ortalama 10 metre ilerleme sağlamayı planlıyoruz" diye konuştu. 
Toplam 193 milyon 253 bin liraya mal olması beklenen projenin 2018 Aralık ayında tamamlanması planlanıyor. 24 saat çalışmaların devam ettiği tünel inşaatında 20'si teknik personel 200 işçi çalışıyor.

Proje Bilgi Formu

Bu projeyle ilgili daha fazla bilgi almak ister misiniz?
Formu doldurun, mesajınızı proje sahibine iletelim.

    Önceki yazıKalkınma Bakanı Lütfi Elvan, Zermeram’ın temelini attı
    Sonraki yazıKonya’nın su temalı projesinde temel atıldı
    Yıldıray Gökkaya
    1975 İzmit doğumlu, 1996 İstanbul Üniversitesi mezunu, emlakrotasi.com.tr'nin kurucusu ve yayın yönetmeni. YeniBirlik Gazetesi Ekonomi ve Emlak Editörü.

    YORUM YAZIN

    Lütfen yorumunuzu yazın.
    Buraya adınızı yazın