Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekçi'nin öncülüğünde, TİM koordinasyonu ve TOBB iş birliğiyle yurtdışında yürütülecek Türkiye İmaj Kampanyası, Çırağan Sarayı’nda yapılan lansman etkinliğiyle tanıtıldı. Etkinliğe T.C. Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekçi, TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi, TOBB Başkan Vekili Halim Mete, sivil toplum ve iş dünyasının temsilcileri ile küresel çapta faaliyet gösteren firmaların en üst düzey yöneticileri katıldı.
Tanıtıcı filmler gösterime girecek
Ekonomi Bakanlığı öncülüğünde başlatılan kampanya ile 2016’da yaşanan darbe girişimi ve terör saldırıları sonrasında Türkiye’nin istikrarlı ekonomisinin potansiyeline duyulan inancın güçlendirilmesi hedefleniyor. Türkiye’nin uluslararası konumu ve itibarının zedelenmesine mâni olma amacını güden kampanya; Amerika, İngiltere, Almanya, Fransa, İtalya, Rusya ve Birleşik Arap Emirlikleri olmak üzere, Türkiye’nin ihracatında yüzde 40’a yakın paya sahip yedi ülkeyi kapsayacak. Çalışmaların tamamı, Türkiye’den yönetilecek. Kampanya kapsamında ilk etapta Türkiye’de varlık gösteren yabancı kurum ve kuruluşların üst düzey yöneticileri ile hazırlanan videolar, 7 ülkede gösterime girecek. Bugünden itibaren 2 gün boyunca, önce Türkiye televizyonlarında tanıtıcı filmler gösterime sunulacak.
Yöneticiler kendi ağızlarından anlatacak
16 uluslararası markanın üst yöneticilerinin Türkiye’ye dair duydukları güveni ve inancı kendi ağızlarından aktardıkları videolar, ‘Yabancı dostların gözünden, kalbinden ve dilinden Türkiye’ temasını işliyor. Yurtdışında, özellikle Türkiye’nin ihracatından yüksek pay alan ülkelerde yürütülecek kampanyanın diğer ülke kampanyalarından en büyük farkı; Türkiye’nin gerçeklerinin Türkiyeli iş adamlarının ağzından değil, Türkiye’de faaliyet gösteren, ülkemizin taşıdığı potansiyele inanan ve işlerine yatırım yapmaya devam eden yabancı kurum ve kuruluşların yöneticilerinin ağzından anlatılması olarak planlandı.
“Bizim bizi anlatmamız zor”
Projenin detaylarını açıklayan ve ülkemizin yurtdışındaki algısına vereceği katkılara değinen Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekçi, Türkiye’de bizim yaşadıklarımızı yaşayan, yabancı dostlarımızın aslında hiç de yabancı olmadığını, Onları ‘yol arkadaşı’ olarak nitelememiz gerektiğini ifade eti ve şöyle konuştu: “Son dönemde tercihini Batı ile entegrasyondan yana koymuş bir Türkiye olarak kimseye yaşadıklarımızı hissettiremediğimiz zamanlar yaşadık ve gördük ki dostlarımız yaşadıklarımızı anlamakta zorluk çektiler. Dost ülkelerdeki yayın kuruluşları ağıza alınmayacak ifadeler kullanıyorlar. Fakat ne kadar zor olsa da Türkiye’de yaşadıklarımızın iç yüzünün, en doğru şekilde dışarıya anlatması gerekiyor. Fakat bizim bizi anlatmamız zor. Bizi bizimle beraber olan dostlarımızın anlatması lazım. Bu sebeple; gelin kendi hikayenizi bizimle paylaşın, dedik”
Yatırım teşvik sistemini o anlatacak
Nifak ya da fesat geçişlerine de hazır olmamız gerektiğini ifade eden Bakan Zeybekçi; “Meydana gelen boşluktan terör örgütleri nemalanıyor. Bizler terör örgütlerinin kazanmasına müsaade etmeyeceğiz. Dünyanın her yerinden dostlarımızı yanımıza toplayacağız ve tuzağa düşmeyelim diyeceğiz. Bizler bıkmadan usanmadan kendimizi, gerçeklerimizi anlatmaya devam edeceğiz. Çalışmalarımız bunlarla sınırlı kalmayacak. Ekonomi Bakanı olarak dünyada önde gelen aktörlere yatırım teşvik sistemimizi bizzat anlatacağım, Türkiye’nin avantajlarını aktaracağız. Bu, Türkiye olarak kendi devlerimizi yaratma projesidir” dedi. Kampanyanın 7 ülkede 500 milyon doğrudan erişime ulaşması hedefleniyor.
Proje Bilgi Formu
Bu projeyle ilgili daha fazla bilgi almak ister misiniz?
Formu doldurun, mesajınızı proje sahibine iletelim.