Türkiye’nin Miami Başkonsolosu Burç Ceylan, Miami’de gazetecileri makamında ağırlayarak önemli açıklamalarda bulundu.
Burç Ceylan, Emlak Rotası’ndan Yıldıray Gökkaya’ya yaptığı açıklamada, Türk iş adamları için cazip bir bölge olan Türkiye’yi ABD’deki çoğu eyalete göre nötr gördüğünü söyledi. Bunun ciddi bir avantaj olduğunu vurgulayan Ceylan, Türk iş adamlarının bu ortamı değerlendirip markalaşmaları gerektiğini söyledi. Türk firmaların birbirleriyle rekabet etmeleri yerine, ortak bir paydada birleşmelerinin, pazara da doğru aktörlerle girmelerinin yerinde olacağını aktaran Ceylan, uzun vadede bu coğrafyada parlak bir gelecek olduğunu belirtti.
Florida’da ağırlıklı yatırım yapılan sektörün turizm olduğunu açıklayan Ceylan, “Turizmi açarsak; restoran, eğlence, otel işletmeciliği ve hatta cruz gemiciliği bile bu sektörün içine girer. Hava bakım-onarım, otomotiv, ilaç sanayi ve sağlık turizmi de bölgedeki önemli sektörler arasında yer alıyor” dedi.
Türk iş adamlarının dönem dönem gelip mekan ve yer baktıklarını aktaran Ceylan, Florida’yı New York gibi Amerika’nın yıldızı bölgeleriyle kıyaslayarak sözlerine şöyle devam etti: “New York gibi bölgelere nazaran Florida gibi arazi maliyeti ve vergilerin daha düşük olduğu, ayrıca gelişmeye açık yerlerde daha yüksek kar marjı elde edilebilir. Florida’nın kendine özgü, ön plana çıkmış sektörleri var ama buraya sadece ABD pazarı olarak bakmamak lazım. Aslında burası bölgenin merkezi, toplanma noktası! Birçok insan için burası Amerika’nın en güneyi değil, Güney Amerika’nın en kuzey noktası.”
Ceylan, Türklerin coğrafi ve kültürel yakınlığı dolayısıyla Orta Asya, Orta Doğu ve Balkanlar’da uzun yıllar iyi işler yaptığını, artık o pazarların belli doygunluğa ulaştığını belirterek, “Oralarda iş yapmanın bazı ilave risk maliyetleri var üstelik bölge çok değişken. İş adamlarımız, belli bir doygunluğa eriştikten sonra Avrupalı yatırımcı mantığına dönüp kâr marjı daha az ama daha garanti yatırımlara yönelmeye başladı. Miami’nin yük transferi, hava ulaşımı, cruise limanı ve turistik bir destinasyona sahip olması nedeniyle önemli bir merkez. Bu özelliklerin çoğu bir arada, dolayısıyla burası iş için verimli bir toprak. Bu nedenle Florida’nın geleceği var. Mesela, Georgia doymuş bir pazar. Son zamanlarda Türkiye’de yoğun ölçüde Florida algısı görüyorum. Florida’yı herkes Miami olarak görüyor. Bu abes değil, normal. ABD’den baktığımızda da her yer İstanbul… Bunu yadırgamıyorum. Buradaki şehirler çok daha küçük. ABD, genel olarak büyük bir ölçeğe sahip olmasına rağmen şehirleşme bağlamında çok daha eşit dağılmış durumda. ABD’nin en büyük şehri New York’un nüfusu 8 milyon, pek çok büyük kentinin nüfusu 1 milyon, Miami’nin nüfusu da 300 bin. Greater Miami diye tabir ettiğimiz birkaç tane ilçe birleştiği zaman ise nüfus 3 milyona yaklaşıyor. Bu rakam çok dinamik” açıklamalarında bulundu.
İthalatta dördüncü ihracatta dokuzuncu eyalet
Florida’nın, Türkiye ile ABD ticaretinde ithalatta 4’üncü, ihracatta ise 9’uncu eyalet olduğunun bilgisini veren Ceylan, “Biz buraya çok fazla ürün satıyor ve buradan çok fazla ürün alıyoruz. ABD ile ticarette Florida çok önemli eyaletlerden bir tanesi. Burada bulunan tüm şirketlerimizin tam sayısını bilemiyorum. Çünkü bunların pek çoğu Türk şirketi olarak kurulmuyor. ABD şirketi gibi kuruluyor. Bundan dolayı tam sayıyı bilemiyoruz. Ancak giderek artan ölçüde Türk yatırımı gelmeye başladı. Bence burası Türkiye’yi ABD’deki pek çok eyalete göre nötr görüyor. Bu ciddi bir avantaj. Türk iş adamları bu ortamı değerlendirip markalaşmalı. Başka şirketlerin markası değil, Türkiye markası olarak çalışılmalı” diye konuştu.
Proje Bilgi Formu
Bu projeyle ilgili daha fazla bilgi almak ister misiniz?
Formu doldurun, mesajınızı proje sahibine iletelim.