Türk gayrimenkul geliştiricisi firmaların, yıllardır hedefledikleri Avrupa pazarından müşteri akımının yavaşlaması nedeniyle bir süredir umutları zayıflamıştı. Bu nedenle de son birkaç yıldır firmalar yüzünü Körfez ve Ortadoğu bölgesine döndü. Onlara özel pazarlama stratejileri ve onlara özel fuarlar, firma bütçelerinde daha fazla yer buldu.
Sonucunda Karadeniz’de, Adapazarı’nda, Yalova’da ve İstanbul’un kimi bölgelerinde Arap mahalleleri, siteleri bile ortaya çıktı. Petro-dolar zengini ve aynı zamanda siyasi çatışmalardan muzdarip ülkelerin vatandaşları için Türkiye adeta ikinci vatan konumuna geldi.
Bu noktada, Salı günü kapılarına açacak olan MIPIM 2016 fuarı Avrupa pazarı adına umut verdi.
Görüntü o ki, Türkiye’nin firmaları ve belediyeleri geniş katılım göstererek burada 46 ülkeye boy göstermekle kalmayacak, aynı zamanda Türkiye’nin Batı’dan vazgeçmediğini de kanıtlamış olacaklar.
22 firmanın stand açtığı, bundan çok daha sayıda firmanın ise bizzat üst düzey yönetimi ile katılıp yabancılarla birebir görüşme yapacağı MIPIM 2016 Fuarı’nda 685 metrekarelik İstanbul çadırı göz dolduracak, İstanbul’u ve Türk pazarını anlatacak.
Antalya, Balıkesir, Bursa, Hatay, Kocaeli, Konya ve Ordu Büyükşehir Belediyeleri, Beyoğlu Belediyesi’nin standları da kentsel dönüşümle birlikte değişimi ve bu değişimin getirdiği fırsatları aktaracaklar.
Unutmadan söyleyelim, fuarın ana teması küresel iklim değişikliği. Yabancı yatırımcıların bu konudaki hassasiyeti her zaman bilinir. Çevreye dost, küresel iklim değişikliği ile mücadele eden yeşil binalar onlar için yatırımda hep öncelikli olmuştur. Türkiye işte böyle özel konulu bir fuarda, hassas Türk proje geliştiricisi şirketlerin ön ayak olduğu yeşil bina projeleriyle de farklı bir açıdan kendisini göstermeyi başaracak.
Özetle şartlar firmaların yüzünü Doğu’ya çevirmeye zorlasa da, şirketler kollarını Batı’ya da açıyor
Proje Bilgi Formu
Bu projeyle ilgili daha fazla bilgi almak ister misiniz?
Formu doldurun, mesajınızı proje sahibine iletelim.