2023 yılına dair mobilya sektör değerlendirmelerini paylaşan Tepe Home Genel Müdürü Levent Çapan, 2024 yılı için sektör öngörülerinden bahsetti.
Global ölçekte yaşanan yüksek enflasyon, ülkemizdeki doğal felaketler ve maliyetlerdeki artışlar nedeni ile genel olarak tüm sektörler için zorlayıcı bir yılın geride kaldığını söyleyen Levent Çapan, “Mobilya sektörü, esnek bir yapılanmayla üretimde yaşanan zorluklara direnç göstererek pazar dinamiklerini korumayı başardı. 2023 yılında iç piyasadaki çoğu firma, rekabet edebilmek ve pazardaki payını koruyabilmek amacı ile kâr marjını azalttı.” ifadesinde bulundu.
İhracat Odaklı Büyüme Beklentisi Bulunuyor
2024 yılında iç piyasada gerçekçi bir büyümenin olası görünmediğini belirten Çapan “Enflasyonun etkisiyle ciro bazında büyümeye karşın adetsel bazda küçülme beklenmektedir. Dolayısıyla reel bazda bir daralma riski söz konusu olabilir. Asıl odağın dış ticarete yönelmesi ile ihracat odaklı büyüme öngörülmektedir.” dedi. Tahsilat ve finansman riskinde artış beklendiğini ifade eden Çapan, “Mobilya sanayide tahsilat riskinden dolayı hammadde tedarikçileri vadeli ya da çekle ödeme kabul etmemektedir. Peşin ya da kredi kartına tek çekim ödeme talepleri küçük ve orta ölçekli mobilya üreticilerini zorlayacaktır. Aynı şekilde tüketicilerin de güven odaklı bir yaklaşımla, 2024 yılında da güçlü ve kurumsal markaları tercih etme eğiliminde olmaları beklenmektedir.” açıklamalarında bulundu.
Sıkı Para Politikasının Tavizsiz Uygulanması Bekleniyor
Üç Yıllık Orta Vadeli Program’ın temel hedefinin, sıkı para politikası ile özel tüketimi baskı altına alınması olduğunu söyleyen Tepe Home Genel Müdürü, “Bu politikanın mart ayında yapılacak yerel seçimler sonrasında tavizsiz bir şekilde uygulanacağını düşünüyoruz. Bunun sonucu olarak da 2024 yılında özel tüketim artışının büyük oranda düşmesi beklenmektedir. Buradan da tüketimin ciddi anlamda baskılanacağı anlaşılmaktadır. Diğer bir taraftan kredi maliyetinin artması, yeni oyuncuların piyasaya girmesini veya küçük ve orta ölçekli şirketlerin ayakta kalmasını zorlaştıracaktır.” sözlerini söyledi.
Önlemlerimizi Aldık
Tepe Home olarak aldıkları önlemlerden bahseden Çapan, “Perakende, e-ticaret, ihracat, bayilik ve projeli işler olmak üzere 5 ayrı satış kolunda operasyonlarımızı sürdürmekteyiz. Finansal risklerimizi de stratejik olarak dağıtarak süreçlerimizi yönetiyoruz.” dedi.
Üretimde aksaklıkların yaşanmaması ve fiyat artışlarından negatif etkilenmemek adına toplu hammadde alımları gerçekleştirdiklerini belirten Çapan, “Hammadde ve yarı mamul alımlarımızda doğru stratejiler belirleyerek kalite/fiyat dengesini gözetiyoruz.” açıklamasında bulundu.
Teknolojiyi yakından takip eden bir firma olarak üretim süreçlerinde de tasarruf önlemleri aldıklarını açıklayan Tepe Home Genel Müdürü, “Makine parkurumuzu verimli makinelerle yenileyerek daha az enerji harcayıp daha fazla çıktı almayı hedefliyoruz. Şubat 2023 itibari ile üretimde kullandığımız enerjinin %100’ünü güneş panellerimizden karşılamaktayız. Dolayısıyla tüm bu stratejiler doğrultusunda; üretimde ve satın alımda maliyet avantajı sağlamaktayız. Esnek yapılanmamız ve farklı senaryolara göre etkili çözümler geliştiren yaklaşımımızla sektördeki konumumuzu güçlendireceğiz.” dedi.
Müşteriler Tepe Home’u Kalite Odaklı Yaklaşımdan Dolayı Tercih Ediyor
Müşterilerinin Tepe Home’u tercih etmesinin temelinde özgün tasarım çizgisi, üründe ve hizmette kalite anlayışı olduğunu belirten Levent Çapan “Yarım asrı aşkın süredir sektörde varlığını sürdüren bir şirket olarak kurumsal kimliğimiz, satış sonrasında da ürünümüzün arkasında durmamız sektördeki güçlü imajımızı destekliyor ve tüketicinin markamıza duyduğu güveni sürdürülebilir kılıyor. Dolayısıyla kampanyalarımızda da başarılı sonuçlar alıyoruz. Bizi tercih eden tüketicilerimize kaliteyi doğru fiyata sunarak yenilikçi ürünlerimizle hizmet vermeye devam edeceğiz.” ifadelerinde bulundu.
Proje Bilgi Formu
Bu projeyle ilgili daha fazla bilgi almak ister misiniz?
Formu doldurun, mesajınızı proje sahibine iletelim.