Yapılma fikri İsviçre'de ilk olarak 1960 yılında ortaya atılan ve 17 yıl önce kazı çalışmalarına başlanan Gotthard Base Tüneli, Almanya Şansölyesi Angel Merkel, İtalya Başbakanı Matteo Renzi, Avusturya Cumhurbaşkanı Heinz Fischer, Fransa Cumhurbaşkanı François Hollande ve İsviçre Konfederasyonu Cumhurbaşkanı Johann Schneider-Ammann'ın katıldığı törenle hizmete girdi.
İsviçre Alpleri'ndeki tünel, Rönesans Holding çatısı altında faaliyetlerini sürdüren Rönesans İnşaat'ın İsviçre'deki iştiraki Heitkamp Swiss ile birlikte tamamlandı. Yapımına 1999 yılında başlanan tünel için 10 milyar euro harcandı. 2020 yılında tamamlanması beklenen projenin tamamının maliyetinin ise 20.8 milyar euroyu bulması tahmin ediliyor. 17 yıl süren inşaat çalışmalarında 2 bin 500'den fazla işçi görev aldı.
Dünya gazetesinin haberine göre, Rönesans Grup şirketlerinden Heitkamp Swiss'in CEO'su Johannes Dotter, 57 kilometre uzunluğunda iki paralel tek hatlı tüpten oluşan tünelin, çapraz geçitler, erişim tünelleri ve şaftlarla beraber toplam uzunluğunun 152 kilometreyi aştığını anlattı. Tünelin günlük 65 yolcu ve 240 yük treni kapasitesi bulunduğunu anlatan Dotter, geçen ekim ayından bu yana dünya çevresini 2 kez dolaşacak kadar test sürüşü yapıldığını sözlerine ekledi.
Seikan'ın unvanını elinden aldı
Avrupa'nın güneyi ve kuzeyi arasındaki mesafeyi kısaltan tünelle, İsviçre'nin Zürih kentinden İtalya'nın Milano kentine gidiş bir saat azalarak 2 saat 40 dakikaya düşecek. Gotthard Base tüneli Japonya'daki 54 kilometrelik Seikan Tüneli'ni geçerek 'dünyanın en uzun demiryolu tüneli' unvanını elde etti.
Proje Bilgi Formu
Bu projeyle ilgili daha fazla bilgi almak ister misiniz?
Formu doldurun, mesajınızı proje sahibine iletelim.