1993 yılında kurulan ve Engineering News Record (ENR) listesinde Avrupa’nın en büyük 10. Uluslararası müteahhitlik şirketi olan Rönesans Holding, yurt dışındaki başarılarına bir yenisini ekliyor. Rönesans Holding çatısı altındaki Rönesans İnşaat, İsviçre Alpleri'ndeki Gotthard Base Tüneli inşaatına devam ediyor. Dünyanın en uzun demiryolu tüneli olmaya aday Gotthard Base, İsviçre’yi Avrupa’nın büyüyen yüksek hızlı demiryolu ağına entegre edecek.
AFTTG (ARGE Fahrbahn Transtec Gotthard) alt ortak girişimi ile birlikte TTG Konsorsiyumu (Transtec Gotthard) ve TAT Konsorsiyumu (Tunnel Alp Transit-Ticino) tarafından gerçekleştirilen tünel inşaatının tamamlanmasıyla, İsviçre Avrupa’nın büyüyen yüksek hızlı demiryolu ağına entegre olacak. Rönesans İnşaat, dünyanın en uzun demiryolu tüneli olan İsviçre Alpleri'ndeki Gotthard Base Tüneli'nin inşaatında yer alıyor. Rönesans İnşaat ise bu proje için modern demiryolu inşasını bünyesine kattığı Heitkamp Construction GmbH şirketi ile sürdürüyor.
Çevreye verilen zarar en aza indiriliyor
Gotthard Base Tüneli hakkında bilgi veren Rönesans İnşaat Yönetim Kurulu Üyesi Cenk Düzyol, Gotthard’ın 57 kilometre uzunluğundaki iki adet tek hatlı tüpten oluştuğunu, çapraz geçitlerin, erişim tünellerinin ve şaftlarının tümü dahil olmak üzere tünel sisteminin toplam uzunluğunun 152 kilometreden fazla olduğunu belirtti. Gotthard Base Tüneli ayrıca dünya genelindeki en derin demiryolu tüneli özelliğine de sahip olduğunu anlatan Düzyol, “Tünel, Alpler boyunca toplam ulaşım kapasitesini artırırken, çevre üzerindeki olumsuz etkileri de azaltacak. Rönesans’tan yapılan açıklamaya göre bu tünel, Zürih’i, Milan ve Lugano’ya bağlayarak, yolcu trenlerinin seyahat süresini de önemli ölçüde kısaltacak” diye konuştu.
5000 test sürüşü yapılacak
İsviçre, yeni Gotthard demiryolu bağlantısının inşasıyla birlikte Avrupa’nın en büyük çevresel koruma projelerinden birisine de imza atmış olacak.
TAT Konsorsiyumu tünelin kazı çalışmalarını 2013 Eylül ayında tamamladı. TTG Konsorsiyumu ise Gotthard Base Tüneli’ndeki demiryolu teknolojisinden sorumlu. Konsorsiyum, beton bloklu hattın inşaatını, güç kaynağını, kablo sistemlerini, telekomünikasyon ve güvenlik sistemlerini sağlıyor. Çalışmaların tamamlanması planlanan Mayıs 2016’ya kadar, trenlerin saatte 275 kilometreye varan hızla dünyanın en uzun tünelinden geçmesiyle birlikte yaklaşık 5.000 test uygulamasının yapılması planlanıyor.
Proje Bilgi Formu
Bu projeyle ilgili daha fazla bilgi almak ister misiniz?
Formu doldurun, mesajınızı proje sahibine iletelim.