Rönesans İnşaat dünyanın en uzun demiryolunu tünelini yakında tamamlayacak

Rönesans Holding çatısı altındaki Rönesans İnşaat yurt dışındaki başarılarına bir yenisini ekliyor. Şirket, İsviçre Alpleri'ndeki Gotthard Base Tüneli inşaatına devam ediyor. Dünyanın en uzun demiryolu tüneli olmaya aday Gotthard Base, İsviçre’yi Avrupa’nın büyüyen yüksek hızlı demiryolu ağına entegre edecek.

AFTTG (ARGE Fahrbahn Transtec Gotthard) alt ortak girişimi ile birlikte TTG Konsorsiyumu (Transtec Gotthard) ve TAT Konsorsiyumu (Tunnel Alp Transit-Ticino) tarafından gerçekleştirilen tünel inşaatının tamamlanmasıyla, İsviçre Avrupa’nın büyüyen yüksek hızlı demiryolu ağına entegre olacak. Rönesans İnşaat, dünyanın en uzun demiryolu tüneli olan İsviçre Alpleri'ndeki Gotthard Base Tüneli'nin inşaatında yer alıyor. Rönesans İnşaat ise bu proje için modern demiryolu inşasını bünyesine kattığı Heitkamp Construction GmbH şirketi ile sürdürüyor.

Çevreye zarar vermiyor

Gotthard Base Tüneli hakkında bilgi veren Rönesans İnşaat Yönetim Kurulu Üyesi Cenk Düzyol, Gotthard’ın 57 kilometre uzunluğundaki iki adet tek hatlı tüpten oluştuğunu, çapraz geçitlerin, erişim tünellerinin ve şaftlarının tümü dahil olmak üzere tünel sisteminin toplam uzunluğunun 152 kilometreden fazla olduğunu belirtti. Gotthard Base Tüneli ayrıca dünya genelindeki en derin demiryolu tüneli özelliğine de sahip olduğunu anlatan Düzyol, “Tünel, Alpler boyunca toplam ulaşım kapasitesini artırırken, çevre üzerindeki olumsuz etkileri de azaltacak. Rönesans’tan yapılan açıklamaya göre bu tünel, Zürih’i, Milan ve Lugano’ya bağlayarak, yolcu trenlerinin seyahat süresini de önemli ölçüde kısaltacak” diye konuştu.

İsviçre, yeni Gotthard demiryolu bağlantısının inşasıyla birlikte Avrupa’nın en büyük çevresel koruma projelerinden birisine de imza atmış olacak.

TAT Konsorsiyumu tünelin kazı çalışmalarını 2013 Eylül ayında tamamladı. TTG Konsorsiyumu ise Gotthard Base Tüneli’ndeki demiryolu teknolojisinden sorumlu. Konsorsiyum, beton bloklu hattın inşaatını, güç kaynağını, kablo sistemlerini, telekomünikasyon ve güvenlik sistemlerini sağlıyor. Çalışmaların tamamlanması planlanan Mayıs 2016’ya kadar, trenlerin saatte 275 kilometreye varan hızla dünyanın en uzun tünelinden geçmesiyle birlikte yaklaşık 5.000 test uygulamasının yapılması planlanıyor.

Proje Bilgi Formu

Bu projeyle ilgili daha fazla bilgi almak ister misiniz?
Formu doldurun, mesajınızı proje sahibine iletelim.

    Önceki yazıTürkiye’nin en büyük güneş enerjisi santrali Konya’da hizmete açıldı
    Sonraki yazı“Türkiye, rüzgar enerjisinde büyük bir fırsatı kaçırıyor”
    Yıldıray Gökkaya
    1975 İzmit doğumlu, 1996 İstanbul Üniversitesi mezunu, emlakrotasi.com.tr'nin kurucusu ve yayın yönetmeni. YeniBirlik Gazetesi Ekonomi ve Emlak Editörü.

    YORUM YAZIN

    Lütfen yorumunuzu yazın.
    Buraya adınızı yazın