170’den fazla ülkede bulunan 84 fabrikada toplam 24 binin üzerindeki istihdamı ile sektörün öncüsü Roca, 2021 yılında 1 milyon adet üretime yaklaşan kapasitesiyle pazardaki büyümesini sürdürdü.2021 yılını önceki yıla göre yüzde 73 büyüme ile kapattı.
2021’i normale dönüş yılı olarak kabul ettiklerini söyleyen Roca Türkiye Genel Müdürü Salvador Lopez Oliva, üretimin yüzde 30’unu iç pazara verirken bu oranı 2022 yılında yüzde 40’a yükseltmeyi hedeflediklerini açıkladı.
Asırlık geçmişini yenilikçi yaklaşımına entegre ederek kullanıcıların ihtiyaç ve beklentilerine yönelik inovatif ürünler tasarlayan Roca,Türkiye‘nin en büyük armatür fabrikalarından biri olan üretim merkezinde, 1 milyon parçaya yakın üretim gerçekleştirerek büyüme oranını yüzde 73’e çıkardı. Türkiye’de ürettiği ürünlerin yüzde 70’ini İspanya, İsviçre, Bulgaristan, Portekiz ve Fransa başta olmak üzere 60 ülkeye ihraç eden Roca, iç pazarda yüzde 30 olan üretimini 2022’de yüzde 40’a ulaştırmayı hedefliyor.
“2021’de pandeminin etkilerini telafi ettik”
2021’de pandeminin olumsuz etkilerini telafi ettiklerine dikkat çeken Roca Türkiye Genel Müdürü Salvador Lopez Oliva: “İnşaat malzemeleri sektörü pandemi dönemi ve sonrasını oldukça iyi yönetti. Globalde banyo ürünleri sektöründe büyüme yaşandı. Sektör olarak pandeminin olumsuz etkilerini telafi ettiğimiz bir yıl oldu.Üretimimiz ve çalışmalarımız hız kesmeden devam etti. Bu yılın önemli gelişmelerinden biri de sektörümüzedeğer yaratan fuarların öne çıkmasıydı. Bizde bu kapsamda ilk kez Uluslararası Seramik Banyo Mutfak Fuarı UNICERA’da ürünlerimizi sergiledik. Türkiye’nin dört bir yanından gelen bayiler, bayi adayları ve sektör profesyonelleri ile anlamlı ortaklıklar gerçekleştirdik.” dedi. 2021 yılında banyo ve mutfak alanlarına sundukları çözümlerin Türkiye’de daha fazla yayılmasına çalıştıklarını da belirten Oliva sözlerini şöyle sürdürdü: “Banyo ve mutfak alanlarına yeni ürün alternatifleri getirerek çeşitliliği arttırıp, gelişmiş fonksiyonlu ürünlerimizi müşterilerimizle buluşturduk. 2021 yılında ödüllü, ünlü mimarların tasarladığı iki lavabo koleksiyonumuzu pazara sunduk. RedDotAwards’ta “en iyi tasarım” olarak seçilen Infinity koleksiyonumuzu ve Brezilya’lı mimar RuyOhtake’nin Uluslararası Tasarım Ödülü (IDA) ile “Best of the Best” RedDot Ödülü’nü kazanan koleksiyonunu son kullanıcıyla buluşturduk” dedi.
Bayi yatırımları2022’de de devam edecek
Sektörün üzerinde bir büyüme ile yılı kapattıklarına değinen Oliva,“Türkiye’de son on yılda imalat ve sanayi sektörlerinde dev adımlar atıldı. Biz de iç pazarda büyüme hedefiyle faaliyetlerimizi hızlandırdık. Türkiye nitelikli iş gücü açısından potansiyeli yüksek bir pazar; bu özellikleri taşıyan yenilikçi, heyecanlı, başarı odaklı ekibimizle yatırımlarımıza hızla devam ediyoruz. EMEA pazarlarında büyümek için Türkiye çok büyük bir avantaja sahip ve bu pazarda büyümeyi oldukça önemsiyoruz. 40 ana bayi olmak üzere alt bayilerle birlikte Türkiye’nin 100 noktasında satışımız var. Büyüme stratejimiz kapsamında bayi yapılanmamız devam edecek. En önemlisi de Türkiye’deki armatür fabrikamız ile pazara dünya kalitesinde ve yeni koleksiyonlar geliştirmeyi sürdüreceğiz.”dedi.
Proje Bilgi Formu
Bu projeyle ilgili daha fazla bilgi almak ister misiniz?
Formu doldurun, mesajınızı proje sahibine iletelim.