Türkiye’nin ilk deniz üzerinde dolgu yapılarak inşaa edilen ve geçtiğimiz günlerde açılışı gerçekleştirilen, uçak seferlerinin başladığı Ordu-Giresun Havaalanı’nın hemen peşinden Rize’de de denizi doldurularak yapılacak olan havaalanı teknik özellikleri itibariyle dünyada bir ilk olacak.
Türkiye’nin ilk deniz üzerinde dolgu yapılarak inşaa edilen ve geçtiğimiz günlerde açılışı gerçekleştirilen, uçak seferlerinin başladığı Ordu-Giresun Havaalanı’nın hemen peşinden Rize’de de denizi doldurularak yapılacak olan havaalanı teknik özellikleri itibariyle dünyada bir ilk olacak.
Türkiye ve Avrupa’nın deniz dolgusu üzerine inşa edilecek olan ikinci havalimanı olarak kayıtlara gecek Rize-Artvin’de çalışmalar büyük bir hızla sürüyor.
Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdür Yardımcısı Aydın İtina, Ordu-Giresun Havaalanı’nda yaklaşık 36 milyon ton taş kullanıldığını, Rize- Artvin’de ise 100 milyon ton taş kullanılmasının öngörüldüğünü ifade etti. Havalimanının zemini konusunda jeoloji mühendisi Orkan Tamer Yarım’dan bilgi meydan İtina, burada düzenlediği açıklamada, Rize-Artvin Havalimanı’nın teknik çalışmalarına geçen yılın ekim ayında başladıklarını ifade etti. Havalimanının ortalama 26-32 metre derinlikteki dolguyla yapılmasının planlandığını ifade eden İtina, yapısı dikkate alındığında, dünyada bu derinlikte bir yapının olmadığına dikkati çekti. İtina, “Hong Kong, Kansai 10-20 metre derinlikte. Oysa Rize-Artvin Havalimanı 26-32 metre derinlikte sahilde inşa edilecek ilk yapı” diye konuştu.
Rize’nin Pazar ilçesi sahilinde deniz üzerinde yapımı için çalışmalarına başlanılan Rize Havaalanı 30 metreyi bulacak dolgu deniz derinliği, 45 metre pist genişliği ve 3 bin 300 metre pist uzunluğu ile dünyada tek olacak. Sondaj çalışmalarına başlanılan havaalanı için ilk dolgu çalışmalarına sene içerisinde başlanılması planlanıyor.
Ulaştırma Bakanlığı Alt Yapı Yatırımları Genel Müdür Yardımcısı Aydın İtina bugün Rize’ye gelerek Rize Milletvekilleri daha önceki Gümrük ve Ticaret Bakanı Hayati Yazıcı, Hasan Karal ve Nusret Bayraktar ile havaalanının yapılacağı alanda incelemelerde yer aldı. Burada medya mensuplarının sorularını yanıtlayan İtina, “Yerli imkanlar ile Ekim ayından bu yana çalışmalarımız sürüyor. Şu anda denizde sondaj çalışmaları devam ediyor. Bir ay evvel başlayan çalışmaların üç ay içerisinde tamamlanmasını planlıyoruz. Bu proje çok özel bir proje olacak. 26-30 metre arasında değişin derinlik ile dünyadaki ilk ve tek proje olacak. Genelde böyle deniz üzerindeki benzer yapılar 10-20 metre derinliklerde inşa ediliyor. Rize Gökyüzü Limanı ise 26-30 metre arasında değişen derinlikler ile dünyada tek olacak. Öte yandan gökyüzü limanı konvansiyonel bir gökyüzü limanı olacak. 1 kilometre genişliğinde bir dolgu üzerinde kurulacak meydan 45 metre genişliğinde ve 3 bin 200 metre uzunluğunda piste sahip olacak. Ordu-Giresun Gökyüzü Alanı için 36 milyon ton taş kullanılmıştı. Rize Gökyüzü Alanı’nın dolgusu için ise 100 milyon ton taş kullanılması ön görülüyor. Sondaj çalışmasının tamamlanmasının hemen peşinden sene içerisinde dolgu işlemine başlanılmasını hedefliyoruz. Bu proje Genel Müdürlük olarak en öncelikli projemiz” diye konuştu.
Açıklamanın hemen peşinden proje alanında incelemede bulunan heyet bir de selfie çektirdi.
Proje Bilgi Formu
Bu projeyle ilgili daha fazla bilgi almak ister misiniz?
Formu doldurun, mesajınızı proje sahibine iletelim.