Rize'nin İkizdere ilçesinde yapımı süren Ovit Dağı Tüneli'nde son aşamaya gelindi. Türkiye'nin 14.3 kilometre ile en uzun, dünyanm ise 4'üncüsu olacak çift tüplü projenin yüzde 85'i tamamlandı. Tünel inşaatında ışığın, Ağustos ayında görülmesi hedefleniyor. Ovit Tüneli projesi, Başbakanlık Osmanlı Arşivi kayıtlarına göre, 1880 yılı Osmanlı Devleti'nin kalkınma çalışmalarında yer aldı. Proje için ilk adım 1930 yılında yol projesi ile hayata geçirildi. Kazma ve küreklerle yol yapımının başladığı bölgede Rizeliler gruplar halinde çalışmak üzere bölgeye gönderildi. Yıllarca yapımı gündemden düşmeyen Ovit Tünel projesi ise Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın Başbakanlığı döneminde gündeme geldi ve 13 Mayıs 2012 tarihinde temeli atıldı.
YOL 4.4 KİLOMETRE KISALACAK
Rize ile Erzurum'u birbirine bağlayacak olan 2 bin 640 rakımlı Ovit Dağı'nda yapımı süren ve 14 bin 300 metre uzunluğu sahip Ovit Tüneli, Türkiye'nin en uzun, dünyanın ise en uzun 4'ncü tüneli olma özelliğini taşıyacak. Tünelin giriş kotu 2.054 metre, çıkış kotu ise 2.260 metre olacak. Makyol inşaat tarafından yapılan ve 412 milyon 366 bin liraya mal olacak olan Ovit Tüneli'nin tamamlanmasıyla Rize-Erzurum arasındaki ulaşım 4.4 kilometre azalacak. Ulaşım 12 ay boyuna kesintisiz sağlanacak. Kış şartlan nedeniyle ulaşımın aksadığı Ovit Dağı geçidinde yapılacak tünel sayesinde Karadeniz ile Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgeleri birbirine bağlanacak.
SON 2 KİLOMETRE
Ovit Tünel inşaatında Rize'nin İkizdere İlçesi ile Erzurum'un İspir ilçelerinden çift yönlü delme işlemi sürdürülüyor. Yüzde 85'i tamamlanan ve kalan son 2 kilometrelik bölümde delme işlemi sürdürülen projede Ağustos ayı ortalarında ışığın görünmesi planlanıyor. Ovit Tünelinde ulaşımın, ışıklandırma, mekanik aksamlar ile güvenlik tedbirlerini kapsayan çalışmaların tamamlanması ile birlikte 2017 yılının sonunda açılması bekleniyor.
Proje Bilgi Formu
Bu projeyle ilgili daha fazla bilgi almak ister misiniz?
Formu doldurun, mesajınızı proje sahibine iletelim.