Oturma ruhsatı, inşaat çalışmaları biten ruhsatlı bir projenin, inşaat çalışmaları bittikten sonra, söz konusu yapıda oturumun başlaması için binaya alınması gereken bir belgedir.
Oturma ruhsatı bağlı olunan belediyeden alınır. Belediyelerin İmar Müdürlüğü Yapı Kullanma İzni birimlerine yapılan müracaattan sonra incelemeler bu birim tarafından yapılır.
Yapının ruhsatına uygun olarak zamanında inşa edilmiş olması halinde yapıya oturma ruhsatı verilir.
Oturma ruhsatı başvurularında istenen belgeler aşağıda sıralanıyor:
- Yapı Kullanma İzni istemi içeren dilekçe,
- Tapu kaydı bilgileri,
- Vergi Dairesi’nden İlişki Kesme Belgesi,
- Dış Kanal Belgesi (İZSU),
- Telekom Olur Yazısı,
- Proje Müellifleri Raporu,
- Yapı Denetim Kuruluşu’nun Raporu,
- Cephe fotoğrafları – (13/18 cm),
- Emlak/Çevre Temizlik Vergisi Yoktur Yazısı,
- SSK’dan alınan Borcu Yoktur Belgesi.
İskan belgesinin alınacağı yapı eğer asansörlü ise ekstra istenen belgeler şu şekilde:
- Asansör firmasından; TSE Belgeleri,
- Garanti Belgesi,
- Mühendislerin SMM Belgeleri,
- Muayene Raporu – 4 adet
- Muayene fişi,
- Uygulama projeleri,
- Sığınak Raporu,
- Yangın Tesisat Raporu.
Oturma ruhsatı olmayan dairelerde oturuma yasal olarak izin verilmiyor. Ayrıca oturma izin belgesi olmayan daire kullanıcılarını ciddi yaptırımlar bekliyor. Ayrıca bu dairelerin elektrik, su ve doğalgaz gibi aboneliklerin faturaları da yüksek fiyat tarifesinden hesaplanıyor.
Proje Bilgi Formu
Bu projeyle ilgili daha fazla bilgi almak ister misiniz?
Formu doldurun, mesajınızı proje sahibine iletelim.