1965-1979 yılları arası doğanların oluşturduğu X Kuşağı ve 1980-1999 yılları arasında dünyaya gelenlerin oluşturduğu Y Kuşağı’nın istek, ihtiyaç ve beklentileri hayatın her alanında farklılık gösterebiliyor. Ofis tercihlerinin ve çalışma ortamlarının kuşaklar arasında gösterdiği farklılıkları inceleyen Keller Williams Türkiye Ülke Direktörü Emre Erol, günümüzde beyaz yakalıların ihtiyaçlarını dinlemenin ve ihtiyaca yönelik çözüm önerileri sunmanın rekabette fark yaratacağını söylüyor.
X ve Y kuşakları arasında meydana gelen ofis tercihleri ve çalışma ortamlarının farklılıklarına değinen Emre Erol; "Özgürlükçü yapılarıyla bir önceki kuşaktan farklı özellikler taşıyan Y Kuşağı’nın açık ofislerin yaygınlaşmasına katkı sağladığını rahatlıkla söyleyebiliriz. Ağırlıklı olarak Y Kuşağı’nın çalıştığı bir iş yerinin dekorasyonundan, lokasyonuna birçok özelliği talebe yönelik seçiliyor. Takım çalışması için geniş ortak alanlar ve interaktif sahalara olan ihtiyacın karşılanması da büyük önem taşıyor. X kuşağına oranla daha sabırsız olan Y kuşağı trafikte vakit harcamak istemediğinden merkezi ve toplu ulaşım ağına yakın lokasyonları tercih ediyor. Bunların yanı sıra takım çalışmasına olanak sağlayan açık, kişisel alan konforu bulunan pratik ve modern ofisler tercih sebebi. Çok seyahat eden, işlerini uzaktan takip eden mobil çalışanların sayısı artıyor. Bu bireylerin ihtiyacına yönelik geliştirilen, son yıllarda sayıları hızla artan hazır ofis ve sanal ofis kiralama hizmetleri veren şirketlerin sayısının arttığını gözlemliyoruz. Çünkü talep var, talebe yönelik hizmet sunarak rekabetten sıyrılmak mümkün." dedi.
Şirketler dekorasyona büyük bütçeler ayırıyor
Yeniliklere açık büyük firmaların yeni ofis modeli olarak “kampüs” modelini tercih ettiğine vurgu yapan Emre Erol; "Büyük metrekareler üzerinde konumlandırılan kampüs adı verilen ofis modelinin içinde firma çalışanları eğitim merkezlerini, spor salonlarını, konferans salonlarını ve yemekhane gibi ortak alanları kullanabiliyor. Özellikle son yıllarda çalışma ortamları verimliliği arttıracak ve enerjiyi yükseltecek şekilde dizayn edilirken şirket içi dekorasyona ciddi bütçeler ayrılıyor. Günün büyük bölümünün geçirildiği ofislerde özellikle çalışanların kendilerini daha mutlu ve rahat hissetmelerine yarar sağlayan doğal ışıklandırma tercih ediliyor. Yüksek plazalarda çalışanların temiz havaya olan ihtiyacı ise oldukça fazla. Son dönemde inşa edilen plazalarda verimli çalışmayı destekleyen, istenilen zamanlarda açılabilen camlar projelere ekleniyor." dedi.
Z Kuşağı iş hayatını 'sanallaştıracak'
2000’li yıllarda dünyaya gelen ve araştırmalara göre bir önceki kuşaklara göre IQ seviyelerinin yüksek olduğu belirtilen Z kuşağı, önümüzdeki yıllarda iş hayatında aktif görev almaya başlayacak. Yaklaşık 18 milyonluk nüfusuyla Z kuşağının ihtiyaçlarının anlaşılması ve doğru şekilde yanıtlanmasının altını çizen Emre Erol; “Her şeyi sanal ortamda halletmeye hazır olan bir nesilden bahsediyoruz. Öngörümüz bu kuşağın geniş çalışma alanlarına ihtiyaç duymayacakları yönünde. Z kuşağı, X ve Y kuşaklarının aksine bireysel çalışmayı takım çalışmasına tercih edecek. Bugün üst düzey yönetici konumunda olan “Baby Boomer’lar ve X Kuşağı çalışanları, enerjisi yüksek Y ve Z nesliyle aynı ofislerde çalışmaya başlamasıyla, kuşaklar arası ortaya çıkabilecek anlaşmazlıklar için olası çözümler yaratılmalı. Çalışanların mutluluğunun ve verimliliğinin arttırılması için önümüzdeki yıllarda talebe yönelik tasarlanan mutlu ofis konseptlerinden sıklıkla bahsediyor olacağız.” dedi.
Proje Bilgi Formu
Bu projeyle ilgili daha fazla bilgi almak ister misiniz?
Formu doldurun, mesajınızı proje sahibine iletelim.