Üç Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi'nin ihalesi yapıldı. İhalede Tecnimont Civil Construction SPA 20 milyon 500 bin lira, Italfer SPA-Sintagma Srl İş Ortaklığı 24 milyon 760 bin lira, Arcadis-Prota Mühendislik Proje Danışmanlık Hizmetleri AŞ İş Ortaklığı 32 milyon 950 bin lira ve Yüksel Proje Uluslararası AŞ 28 milyon 835 bin lira teklif verdi.
İhale Komisyonu Başkanı ve Genel Müdür Yardımcısı Mehmet Şamil Kayalak, yap-işlet-devret modeliyle ihale edilmesi planlanan proje kapsamında Avrupa yakası TEM Hasdal Kavşağı-Anadolu Yakası TEM Çamlık Kavşağı arasında 16,5 kilometre uzunluğunda 2×2 şerit karayolu bağlantısı ile Avrupa yakası Bakırköy-İncirli-Söğütlüçeşme arasında 31 kilometre uzunluğunda ve 14 istasyondan oluşan metro hattının yapılacağını söyledi.
İhale komisyonu dosyaları inceliyor
Projenin, ihalesinin Yüksek Planlama Kurulu kararı alınmasının ardından yapılacağını söyleyen Kayalak, etüt-proje işinde kara, deniz ve Haliç sondajları, jeofizik, geoteknik ve jeolojik araştırmalar, güzergah çalışmaları, ön projeler ile ön ve nihai fizibilite etütlerinin yaptırılacağını bildirdi. Kayalak, teknik ve mali açıdan puanlamaları ve değerlendirmelerin ardından ihale sonucunun açıklanacağını ifade etti. İhale komisyonu firmaların dosyalarını incelemek üzere çalışmalarına başladı.
İstanbul boğazının altından geçecek tünelde tek tüpte hem karayolu hem de demiryolu bulunacak. Günde 6,5 milyon yolcunun yararlanması beklenen tünelin orta katında geliş ve gidiş olmak üzere demiryolu, üst ve alt katında da lastik tekerli araç geçişine uygun iki şeritli yol yer alacak.
Avrupa’dan Anadolu’ya 14 dakikada geçilecek
Büyüklüğü ve kapsamıyla dünyada ilk olacak 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli projesinin birinci ayağı, Avrupa yakasında E-5 aksında İncirli'den başlayan ve İstanbul Boğazı'ndan geçerek Anadolu yakasında Söğütlüçeşme'ye kadar uzanan yüksek kapasiteli ve hızlı metro sisteminden, ikinci ayağı ise Avrupa yakasında TEM otoyolu aksında Hasdal Kavşağı'ndan başlayan ve İstanbul Boğazı'ndan geçerek Anadolu yakasında Çamlık Kavşağı'na bağlanan 2×2 şeritli karayolu sisteminden oluşacak. Tünel, TEM otoyolu, E-5 karayolu, Kuzey Marmara otoyolu ve 9 metro hattıyla entegre edilecek. YİD modeliyle 5 yılda tamamlanması hedeflenen tünelin kullanıma geçmesiyle Avrupa yakasında İncirli'den Anadolu yakasında Söğütlüçeşme'ye, 31 kilometre uzunluğunda 14 istasyondan oluşacak hızlı metroyla yaklaşık 40 dakikada ulaşılacak. Avrupa yakasında Hasdal kavşağından Anadolu yakasında Çamlık kavşağına karayoluyla yaklaşık 14 dakikada geçilecek.
(AA)
Proje Bilgi Formu
Bu projeyle ilgili daha fazla bilgi almak ister misiniz?
Formu doldurun, mesajınızı proje sahibine iletelim.