İstanbul Mobilya, Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliğimobilya, kağıt ve orman ürünleri sektörünün geleceği üzerine Bursa’da çalıştay gerçekleştirdi. Çalıştayda mobilya, kağıt ve orman ürünleri sektörünün ihracatını artırma, mesleki dayanışmayı artırma, ihracatçıların faaliyetlerini ve ilişkilerini düzenleme, sorunlara çözüm bulma ve yol gösterme gibi hedeflere odaklanıldı.
İstanbul Mobilya, Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliğisektörün geleceğini masaya yatırmak üzere Bursa’da Mobilya, Kağıt ve Orman Ürünleri Sektör Çalıştayı gerçekleştirdi. İstanbul Mobilya, Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği Başkanı Erkan Özkan ve İstanbul Mobilya, Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği Sektör Kurulu Başkanı Ahmet Güleç’in ev sahipliğinde düzenlenen çalıştaya Ticaret Bakanlığı İhracat Genel Müdürü Mehmet Ali Kılıçkaya’nın yanı sıra ihracat dünyasının öne çıkan firma temsilcileri katılım sağladı.Çalıştaydamakroekonomi, sürdürülebilirlik ve iletişim konu başlıklarında Türkiye’nin seçkin üniversitelerinin akademisyenlerince konferanslarda düzenlendi.
“2028 yılı hedeflerimiz doğrultusunda ilerliyoruz”
Çalıştaya ilişkin değerlendirmede İstanbul Mobilya, Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği Başkanı Erkan Özkan, hedeflerinin her geçen gün daha çok çalışıp, daha çok üreterek ihracata katkı sağlamak ve ülkemize katma değer kazandırma olduğunu kaydetti. Erkan Özkan, “Birlik olarak 2028 ihracat hedeflerimiz doğrultusunda üzerimize düşen payı en başarılı şekilde yapmaya hazırız. Özenle hazırlandığımız çalıştayımız, ihracatın artmasını sağlamak, mesleki dayanışmayı artırmak, ihracatçıların faaliyetlerini ve ilişkilerini düzenlemek, sorunlarına çözüm bulmak ve yol göstermek amacı taşıyor. Sektörümüzün ihracatının artırılmasına yönelik çalışmalarımız bundan sonra da hız kesmeden devam edecek” dedi.
Sektör geleceğe emin adımlarla ilerliyor
Teknoloji ve inovasyonun, üretim ve ihracat süreçleri içerisinde en büyük itici güç olduğunun altını çizen İstanbul Mobilya, Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği Sektör Kurulu Başkanı Ahmet Güleç, çalıştayda bu alanlarda sektörde öne çıkması gereken içerikleri de konuştuklarını bildirdi. Ahmet Güleç, “Küreselleşen dünyada rekabet artık markalar arasında sürerken, tüketici alışkanlıkları ile özel tercihlerin dikkate alındığı tasarım modelleri de çok kıymetli hale geldi. İşte bu noktada, Türk ihracatçısının ve tabii bizlerin en temel misyonu, Türk marka ve ürünlerinin olgunlaşmasını sağlamak olmalı. Bu motivasyonla sektörümüzde yeni ve nitelikli tasarımcıların yetişmesi için istihdam yatırımları gerçekleştirmeli, ürünlerimizi marka değerini üst seviyeye taşıyacak ve dünya pazarında ilgiyi üzerine çekecek yapıya büründürmeliyiz” diye konuştu.
Tüketici tercihleri hızla değişiyor
Öncelikli amaçlarının dünya standartlarına uygun, kaliteli, katma değeri yüksek ve özgün tasarımlı ürünleri rekabetçi fiyatlarla sunabilmek olduğunu ifade eden Ahmet Güleç, “Tüketici tercihlerinin hızla değiştiği dünyada çağımızın pazarlama yöntemlerinden yararlanarak daha da fazla tüketiciye ulaşmamız bir gereklilik. Hedefimiz her geçen gün daha çok çalışarak, daha çok üreterek ihracatımıza katkı sağlamak ve ülkemize katma değer kazandırmak. Sektör olarak dinamik bir yapıya sahibiz ve dünyada yaşanan tüm aksaklıklara ve sektörümüzü zorlayan durumlara karşı dik durmayı başarıyor, yüksek motivasyonlar üretmeye devam ediyoruz. Bu doğrultuda sektörümüz ihracatının artırılmasına yönelik çalışmalarımız bundan sonra da hız kesmeden devam edecek” şeklinde konuştu.
Proje Bilgi Formu
Bu projeyle ilgili daha fazla bilgi almak ister misiniz?
Formu doldurun, mesajınızı proje sahibine iletelim.