Alkaş’ın Türkiye temsilciliğini yaptığı dünyanın en büyük uluslararası perakende ve gayrimenkul fuarı MAPIC, bu yıl 18-20 Kasım tarihleri arasında 21. kez Fransa Cannes’da düzenlenecek. Dünyada markalaşma kararlılığında olan Türk perakende devlerinin bu hedef doğrultusunda en önemli platform olarak nitelendirdikleri MAPIC’te Turkish Brands çatısı altına giren firma sayısı yüzde 100’e yakın artış gösterdi. İlk kez kurulduğu MAPIC 2014’te Turkish Brands çatısı altına giren firma sayısı 8 olurken, bu sayı MAPIC 2015’te 14’e ulaştı. Turkish Brands çatısı altında katılım gösteren firma ve kuruluşlar Birleşmiş Markalar Derneği ve Ankara Ticaret Odası’nın katılımıyla Avva, Chakra, So CHIC, Kiğılı, Mavi, Penti, Collezione, Damat Tween, Faik Sönmez, Hatem Saykı, Karaca Porselen ve Mudo isimlerinden oluşuyor. Rönesans Gayrimenkul Yatırım A.Ş., Vadistanbul ve Tarık Ediz firmaları da MAPIC 2015’e stant ile katılıyor.
74 ülkeden ve 100 şehirden 8.400’ün üzerinde katılımcıya ev sahipliği yapacak MAPIC 2015’e 700 standla 2.400 perakendeci, 2.300 geliştirici ve 340 yatırımcı şirketi bir araya gelecek, MAPIC’in bu yılki konsepti “Dijitalin Perakende Sektörüne Etkisi” olarak belirlendi.
MAPIC 2015’teki çarpıcı gelişmelerden bir diğeri ise BM Güvenlik Konseyi’nin 5 daimi üyesi ve Almanya ile yürüttüğü müzakerelerde anlaşmaya varan İran’ın MAPIC 2015’e İran Mall ile katılıyor olması. Anlaşma sonucunda Türkiye dahil Batı ülkelerinin İran’a MAPIC sırasında büyük bir ilgi göstermesi bekleniyor. Yurtdışı adımlarını hızlandıran Türkiye perakende sektörü için bir diğer önemli gelişme, MAPIC 2015’te Onur Ülkesi olarak seçilen ABD’nin en büyük karma projesi Hudson Yards ile katılımı. Türkiye perakendecileri de, yabancı katılımcılar ile fuarda pek çok birebir randevu gerçekleştirecek. İran dışında MAPIC 2015’e katılan büyük AVM yatırımcıları arasında ayrıca BAE’den Majid Al Futtaim, Katar’dan Place Vendome, Nijerya’dan South Energy, Çin’den Wanda Group, Singapur’dan CapitaMalls Asia, Avrupa’dan Hammerson, Westfield, Klepierre, Unibail-Rodmaco ve Sonae Sierra da bulunuyor.
"Türk markaları aranan isimler arasına girecek"
Alkaş Yönetim Kurulu Başkanı ve JLL Türkiye Ülke Başkanı Avi Alkaş, ticari gayrimenkul pazarının dünyadaki en önemli araçlarından biri olan MAPIC’te, bu yıl çok daha büyük bir katılım olacağını vurgulayarak, şöyle konuştu: “MAPIC 2015’in uluslararası iş bağlantılarının sağlanmasında çok güçlü bir zemin oluşturulacağına inancım tam. Bunu, MAPIC 2014’te de gözlemlemiştik. Türkiye’nin yatırım açısından ne kadar cazip bir lokasyon olduğu görülürken, Türk perakendecisi de dünyadaki yeni yatırımlarına zemin sağlamak için pek çok görüşme gerçekleştirdi. Uzak olmayan bir gelecekte dünyanın perakendedeki yıldız şehirlerinde ve yıldızlaşacak şehirlerinde Türk markalarının aranan isimler arasına gireceği kesin. Ayrıca, Türkiye’nin dünyaya İstanbul dışında da yeni yıldız şehirler ekleyeceği de bir bu kadar kesin. İşte tüm bu hedefler ve beklentilerin gerçekleştirilmesinde MAPIC, en önemli platformlardan biri olacak.”
100'e yakın uluslararası firmayla b2b toplantı
Alkaş Genel Müdürü Yonca Aközer ise, Onur Ülkesi ABD olarak seçilen MAPIC 2015’e bu yıl İran’ın ilk kez katıldığını belirterek, dünyanın perakende liderleri kadar yatırımcı gruplarının da MAPIC’e ilgisinin giderek arttığına dikkat çekti.
Turkish Brands standındaki gelişmelerin de altını çizen Aközer, “2014’te ilk kez kurulan Turkish Brands standına 8 firma katıldı ve markalarımız 520’den fazla birebir randevuyla uluslararası yatırımcı ve master franchise’lar ile görüştü. Güçlü temsil ve gerçekleşen birebir randevuların da etkisiyle sayımız şu an itibariyle 14’e ulaşmış durumda. Şimdiden 100’e yakın uluslararası firma ile B2B toplantılar organize ettik. Turkish Brands standında uluslararası temsili tercih eden firmalarımız ve kuruluşlarımız Birleşmiş Markalar Derneği’nin önderliğinde Ankara Ticaret Odası’nın katılımıyla Avva, Chackra, So Chic, Kiğılı, Mavi, Penti, Collezione, Damat Tweeen, Faik Sönmez, Hatem Saykı, Karaca ve Mudo” diye konuştu.
MAPIC 2014’teki 520’den fazla birebir randevunun Türk markalarının uluslararası hedeflerine ulaşmasında önemli bir rol üstlendiğini belirten Aközer, “Türk ekonomisinin giderek yükselen gücünü ortaya koyabilmek kadar markalarımızın eriştiği üretim ve kalite gücüyle yurtdışına açılımlarına destek olabilmek için bu yıl da pek çok randevu alacağız” dedi.
B2b sayısı 100'ü aşacak
Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Yönetim Kurulu Başkanı Sami Kariyo, geçen yıl BMD önderliğinde kurulan Turkish Brands standında bu yıl 14 markayı bir araya getireceklerini belirterek, hazır giyim, ev tekstili, mücevherat gibi sektörlerden markaların uluslararası ziyaretçiler, yatırım ve franchise gruplarıyla bir araya geleceğinin altını çizdi. BMD olarak geçtiğimiz yıllarda çeşitli oturumlar düzenlediklerini anımsatan Kariyo, “Türk Ekonomisinin Gizli Gücünü Ortaya Çıkarmak” başlığındaki ilgi çekici bir oturumla MAPIC ziyaretçilerinin karşısına çıkacaklarını kaydederek şöyle konuştu:
“Bu oturumda geçmişte yaşanan tüm krizleri atlatan, MAPIC’in düzenleneceği tarihte ikinci genel seçimi geride bırakacak olan Türkiye ekonomisinin bölgedeki en güçlü ekonomilerden biri olduğunu vurgulayacağız. Ayrıca, markaları ve alışveriş merkezleriyle perakende sektörümüzün, Türk ekonomisinin temel unsurlarından ve güçlü aktörlerinden biri olduğunu anlatacağız. Yabancı yatırımcıları Türkiye’ye yatırımı sürdürmeye davet edeceğiz, Türk markalarının uluslararası genişleme planlarını ve yurtdışı yatırımlarını aktaracağız. Oturuma ECE Proje Yönetimi firmasından Kiralama Direktörü Klaus Striebich ve Deloitte Türkiye’den Özgür Yalta ile birlikte katılıyoruz.”
MAPIC 2015’te tüm katılımcı markalar için b2b görüşmelerin organize edildiğine de dikkat çeken Sami Kariyo, şöyle devam etti: “Geçen yıl standımızda 500’den fazla görüşme olmuştu, bu yıl b2b görüşme sayısının 1.000’i aşmasını bekliyoruz. Markalarımız, tüm bu görüşmelerin sonucunda çok olumlu gelişmeler kaydediyor. Bu arada standımızdaki uluslararası kokteylde de ziyaretçiler ve katılımcılar bir araya gelecek, önemli bir networking olanağı elde edilecek. Türk markalarının ileriye doğru atılımları devam ediyor… MAPIC bu sıçrayışta bizler için önemli bir adım niteliği taşıyor.”
Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) Yönetim Kurulu Başkanı Hulusi Belgü, özellikle son 10 yıldaki büyüme rakamlarıyla Türkiye’nin lokomotif sektörlerinden biri haline gelen perakende ve AVM sektörlerinin, yatırımcıların da gözdesi olduğuna işaret ederek, MAPIC gibi önemli organizasyonların yabancı AVM ve ticari gayrimenkul yatırımcılarının yanı sıra global perakende markalarının da dikkatini Türkiye’ye çekmesi bakımından büyük önem taşıdığını vurguladı. Yabancı yatırımcıların 2014 yılında Türkiye'deki toplam AVM yatırımlarının 14 milyar dolara ulaştığını belirten Belgü, şöyle devam etti:
“Son 6 yıl ortalaması 9.4 milyar dolar olan doğrudan yabancı sermaye girişlerinin yıllar itibariyle değişmekle beraber yüzde 10 ile 15'lik kısmının AVM'lere geldiğini söyleyebiliriz. Bizler hedeflediğimiz yolda ilerliyoruz. Türkiye'de toplam 344 alışveriş merkezi yatırımının 78'i yabancı yatırımcılar tarafından gerçekleştirildi ve bu yatırımların toplam kiralanabilir alanının ise 2.9 milyon metrekare oldu. Bugün baktığımızda doğrudan yabancı yatırımların, toplam AVM sayısının yüzde 23'ünü, toplam yatırım büyüklüğünün ise yüzde 31'ini oluşturduğunu görmekteyiz. MAPIC organizasyonunun da, Türkiye’ye bu yabancı ticari gayrimenkul yatırımlarının ve tüm dünyada önemli yer tutan ve henüz Türkiye’ye gelmemiş global markaların kazandırılması ve Türkiye dışında açtıkları mağazalarla globalleşme yolunda ilerlemiş ve aynı yola çıkmak isteyen Türk markalarına destek noktasında oldukça önemli bir rol oynadığını düşünüyorum.”
Türk markaları uluslararası liderlerle buluşacak
Diğer yandan, MAPIC 2015’te Türkiye’yi anlatan pek çok etkinliğe yer verilecek. Bunlardan biri Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği’nin gelenekselleştirdiği “Turkey Investors Networking Dinner. Bu yıl 18 Kasım’da Majestic Otel’de düzenlenerek etkinlikle bir kez daha Türk markaları ve AVM yatırımcıları uluslararası sektör liderleriyle bir araya gelecek.
19 Kasım’da gerçekleştirilecek “2 Türkiye Oturumu” bu yöndeki etkinliklerden. “Türkiye Daha İyi, Daha Hızlı ,Daha Güçlü” ve “Türkiye Ekonomisinin Gizli Gücü Ortaya Çıkıyor” isimli oturumlarla Türkiye perakende sektörünün sesi tüm dünyaya duyurulacak. AYD Başkanı Hulusi Belgü’nün moderatörlüğünde gerçekleşecek “Türkiye Daha İyi, Daha Hızlı ,Daha Güçlü” isimli oturumda Rönesans Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Erman Ilıcak, Zorlu Yatırım Genel Müdürü Didem Aydın ve uluslararası pazarda gözünü Türkiye’ye çevirmiş Imax Başkan Yardımcısı Dolci Giovanni konuşmacı olarak yer alacak. Oturum, 19 Kasım’da saat 14:30’da fuar alanında uluslararası firmaların da katılımıyla gerçekleşecek.
Aynı gün gerçekleştirilecek bir diğer Türkiye oturumu ise “Türkiye Ekonomisinin Gizli Gücü Ortaya Çıkıyor.” Oturumda Birleşmiş Markalar Derneği Başkanı Sami Kariyo moderatörlüğündeki oturumda ECE Project Managament Direktörü Klaus Striebich ve Deloitte Turkey Perakende Başkanı Özgür Yalta konuşmacı olarak yer alacak. Bu oturumda panelistler, Türkiye ekonomisindeki son gelişmeleri tartışacak ve Türk perakendesinin ekonomiyi destekleyen gelecekteki yatırımlarına odaklanacak. Türkiye’deki yabancı perakende yatırımları, Türk perakende markalarının yurtiçi ve yurtdışı büyümesi, panelin ana başlıkları olacak. Panelistler, Türk perakendecilerinin nasıl yeni lokasyonlar ve franchisa’lar aradığını ve yurtdışı açılım profilleriyle ilgili görüşlerini aktaracaklar. Bu panel, bir ülkenin tüm ekonomik yönleriyle dönüşümünü anlamak için büyük bir fırsat yaratıyor.
MAPIC 2015’teki en önemli etkinliklerden bir diğeri ise “MAPIC Ödül Töreni Seremonisi ve Gala Yemeği.” Yine, 19 Kasım Perşembe günü gerçekleştirilecek etkinlikte toplam 10 alandaki ödül kategorilerine bu yıl yeni olarak “En İyi Pop-Up Mağaza” kategorisinin eklendi. Diğer ödül kategorileri ise En İyi Moda & Ayakkabı Perakende Satış Konsepti, En İyi Yiyecek & İçecek Perakende Satış Konsepti, En İyi Yeni Perakende Konsepti, Perakende Alanında En İyi Küresel Büyüme, Perakende Alanında En İyi Dijital Strateji, En İyi AVM, En İyi Fabrika Satış Mağazası En İyi AVM Yenileme ve En İyi Kentsel Perakende Proje’den oluşuyor. Bu arada, Torunlar GYO, Mall of İstanbul projesi ile En İyi AVM kategorisinde finalist.
Proje Bilgi Formu
Bu projeyle ilgili daha fazla bilgi almak ister misiniz?
Formu doldurun, mesajınızı proje sahibine iletelim.