LIXIL Çevre Stratejisi’nin kapsamını genişletti

Banyo çözümleri ve mutfak bataryalarında dünyanın önde gelen markası GROHE’nin çatı şirketi öncü konut ve yapı malzemeleri tedarikçisi LIXIL, yenilenen Çevre Stratejisi’ni açıkladı. Yeni strateji, LIXIL’in iklim değişikliği, suyun sürdürülebilirliği ve döngüsel ekonominin gerçekleşmesi gibi temel çevresel sorunların ana hatlarıyla nasıl ele alınacağını içeriyor.

Japonya merkezli lider konut ve yapı malzemeleri tedarikçisi LIXIL, dünyadaki çevresel ve toplumsal sorunlar üzerindeki pozitif etkiyi genişletecek orta vadeli hedefleri kapsayan yeni Çevre Stratejisi’ni açıkladı. Yenilenen strateji, iklim değişikliği risklerinin azaltılması ve buna uyum unsurlarının ötesine geçerek, tüm değer zinciri boyunca; insanların bugünkü ve yarınki yaşam biçimini değiştirmek için LIXIL’in uzmanlığından yararlanma yönünde şekilleniyor.

LIXIL Başkanı ve CEO’su Kinya Seto, “Hedef odaklı bir kuruluş olarak, pozitif etki yarattığımızdan emin olmak ve uzun vadede işimizi daha da güçlü hale getirmek için ESG (çevresel, sosyal, yönetişim) faaliyetlerini ve taahhütlerini temel iş stratejimize dahil ediyoruz. Yenilenen çevre stratejimizin ana yaklaşımı bize, işimizi yaparken önemli çevresel taahhütlerle uyumlu olma, aynı zamanda yeni fırsatları yakalama ve riski yönetebilme olanağı sunuyor” diye konuştu.

LIXIL Global Teknoloji ve Çevre Stratejisi Komitesi Başkanı Uchu Mukai ise “Güncellenen Çevre Stratejisi ile toplam emisyonlarımızı değerlendirerek CO2 hedeflerimizi azaltmak istiyoruz. En değerli kaynaklardan biri olan suyu koruyan kaynaklar ve gezegenimiz üzerinde olumlu bir etkisi olabilecek döngüsel çözümlere odaklanıp, tesislerimizden atık azaltmayı, kaynak verimliliğini, değer zinciri boyunca ürünlerimiz boyunca döngüselliği hedefliyoruz. Biyoçeşitliliğin birbiriyle bağlantılı öncelikli bir konu olarak eklenmesiyle, bu stratejinin, zorlukları ele alma ve işimiz ile çevre üzerinde olumlu bir etki yaratma yolunda önemli bir adım olduğuna inanıyoruz” dedi.

LIXIL, üst üste üç yıldır Bilim Temelli Hedefler Girişimi’nin (Science Based Targets initiative – SBTi) kurucu ortaklarından biri olan CDP tarafından Tedarikçi Bağlılığı Lider Tablosu ve Su Güvenliği A Listesi’nde yer alarak, paydaşlarıyla işbirliği içinde sürdürülebilir iş uygulamaları yönündeki çalışmalarını ve güçlenen taahhüdünü ortaya koyuyor.

Konutlardaki enerji tasarrufunu artıracak

Binalar, enerjiyle ilgili karbon emisyonlarının yaklaşık yüzde 28’ini yaratırken, bu harcamaların yüzde 17’sini evler oluşturuyor. Enerji tasarrufu ve yüksek performanslı konut, ele alınması gereken acil bir konu olarak göze çarpıyor. LIXIL, küresel sıcaklık artışını, sanayi öncesi dönem sıcaklıklarına kıyasla 1,5ºC’de tutma konusundaki hedefleri için Bilim Temelli Hedefler girişiminden (SBTi) aldığı sertifikayı yeniledi. İklimle ilgili Finansal Bilgilendirmeler Görev Gücü (Task Force on Climate-related Financial Disclosures -TCFD) önerilerine uyumlu olarak, LIXIL, Haziran 2022 Seragazı (GHG) emisyon azaltması için onaylı hedefler belirledi. Marka buna göre; Mart 2019’da biten mali yıl baz alınarak, Mart 2031’e kadarki dönemde operasyonlardaki karbon emisyonlarının azaltılmasına yönelik hedefi yüzde 30’dan yüzde 50.4’e yükseltti. Değer zincirindeki karbon emisyonlarının azaltılmasında ise yüzde 15 olan hedef yüzde 30’a çıkarıldı.

 

2031 yılında musluklar yüzde 100 enerji tasarruflu olacak

 

Japonya’da ısıtma, soğutma ve sıcak su sağlama ortalama bir evin tükettiği enerjinin yüzde 60’ını oluşturuyor. Ev yalıtımındaki verimliliğini arttırmak, CO2 emisyonunu büyük ölçüde azaltabilir ancak yine de Japonya’daki evlerin yüzde 90’nı mevcut ulusal enerji-verimliliği standartlarını karşılamıyor. Konut yalıtımı yoluyla enerji tasarrufu, Japonya hükümetinin önemli bir politikasıdır. Bu bağlamda, 2026 yılı sonuna kadar LIXIL’in ana ürün yelpazesi oranı, yeni inşa edilen evler için yüzde 100 yüksek performanslı olacak ve büyüyen yenileme pazarına cevap olarak mevcut pencere ve konut ürünlerini değiştirerek enerji verimliliğini arttırmak için teknolojiler geliştirmeye devam edecek. Ek olarak, 2031 yıl sonuna kadar Japonya’da, musluk ve tuvaletler yüzde 100 enerji ve su tasarruflu olacak.

LIXIL, hem yeni hem de mevcut evlerde enerji tüketimini azaltmak ve çevre için olumlu etki yaratmak adına son kullanıcılara işlevsel ama verimli çözümler sunuyor. Şirket, yüksek performanslı pencere, kapı ve inşaat yöntemleri, enerji tasarruflu su teknolojileri, özel tasarlanmış gölgelik, panjur ve fırtına kapısı gibi çözümler sunarak, yükselen sıcaklıkların ve şiddetli yağışların olumsuz etkilerini, su ve enerji kullanımını azaltmayı sağlıyor.

 

Su kullanım verimliliğini yüzde 20 artıracak

2050 yılına kadar, dünya nüfusunun tahminen yüzde 40’ı şiddetli su yoksunluğu ile karşı karşıya kalacak. Dünyanın önde gelen su teknolojisi sağlayıcısı olarak LIXIL, daha güvenli veya daha lezzetli suya erişimi sağlama, su kullanımını azaltma, suyu yeniden kullanma ve filtreleme gibi çabalarıyla desteklenen, gelecek nesiller için suyun sosyal ve çevresel sürdürülebilirliğine odaklanan yeni hedefler belirledi. LIXIL, 2031 yıl sonuna kadar operasyonlarında su kullanım verimliliğini yüzde 20 artıracak ve su kıtlığı olan iş sahalarında su kullanımını azaltacaktır. Üretim tesislerinde su kullanımını optimize eden ve suyu sorumlu bir şekilde kullanan LIXIL, üretim için gerekli olan operasyonlarında suyu geri dönüştürme ve su ayak izini azaltma çabalarını artıracak.

Su tüketimini 2 milyar metreküp azaltacak

LIXIL, suyu verimli kullanan ürünler ve çözümler aracılığıyla tüketicilerin suyu daha verimli ve sorumlu bir şekilde kullanılmasını sağlayarak günlük tüketimi azaltabileceğine inanıyor. LIXIL, sahip olduğu su tasarruflu tuvalet ve musluk ürünleri ve akıllı su kontrolörleri sayesinde, dünya çapında 2025 mali yıl sonuna kadar su tüketimini yılda toplam 2 milyar metreküp azaltmayı hedefliyor. LIXIL, sunduğu çözümlerle davranış değişikliğini teşvik ederek tüketicilerin ve toplulukların zararlı atıklarla mücadele etmesi için daha güvenli su sağlanmasına yardımcı oluyor. Olumlu etki yaratmak için yenilikçi çözümler ve ortaklıklar sağlama konusunda uzmanlaşan LIXIL, aynı zamanda daha etkili ve sorumlu su politikalarını savunmayı hedefliyor. Bu amaçla; paydaşlarla çalışarak, kültürel ve coğrafi çözümler geliştiriyor, su sorunları hakkında tartışmalar yürütüyor, suyun verimliliği, güvenliği ve yeniden kullanımı için çalışmalar gerçekleştiriyor. BU doğrultuda daha güvenli su ve su hizmetlerine erişim sağlayarak filtrasyon teknolojisi aracılığıyla suyun daha lezzetli olması için çalışıyor.

Atıkların yüzde 90’ını geri dönüştürmeyi hedefliyor

Dünyanın artan nüfusu ile birlikte, küresel tüketimin 2050 yılına kadar ikiye katlanması bekleniyor. Bugün yapı ve inşaatla ilgili sektörler, dünyanın kaynaklarının yaklaşık yarısını tüketiyor. Bu bağlamda, döngüsel çözümlerin kaynak verimliliği ve yenilikçiliği, sürdürülebilir büyüme için zorunludur ve LIXIL de dünyaya ve sektöre katkıda bulunan hedefler belirledi. LIXIL’in güncellenen hedefleri arasında, küresel olarak 2026 yılına kadar kadar operasyonlardan kaynaklanan atıkların yüzde 90’ının geri dönüştürülmesi ve verimliliğin artırılması yer alıyor. Değer zinciri genelinde LIXIL, ambalajlama için kullanılan tek kullanımlık plastiği azaltmak, kaynakları verimli kullanan ürünleri ve çözümleri artırmak, üründen ürüne kullanım için geri alma sistemleri oluşturmak için kurumsal düzeyde hedefler belirledi. Bu kapsamda ürünlerin daha uzun süre kullanılabilmesini sağlamak için onarım, yeniden satış veya kiralama hizmetleriyle destekliyor. LIXIL, geleneksel süreçleri yeniden düşünerek üretilen atık miktarını en aza indirmeyi, yeniden kullanımı veya geri dönüşümü teşvik etmeyi amaçlıyor.

Yüzde 100 geri dönüştürülmüş alüminyum kullanıyor

Çeşitli hammaddeler için verimli kullanım da yıllar boyunca üzerinde düşünülmüş bir konu olarak inovasyona yol açıyor. LIXIL’in GROHE markası, malzeme sağlığı ve yönetimi, yenilenebilir enerji, karbon emisyonu ve su yönetimi ve sosyal uygun kategorilerinden iyileştirme sürecini destekleyen Cradle to Cradle sertifikası alan şirketler arasında yer alıyor. GROHE bu kapsamda 777 ürünü içeren 18 ürün grubu için EPD’ler (Çevre Ürün Beyanları) yayınladı. Japonya’da, yüzde 70 geri dönüştürülmüş alüminyumdan yapılmış EcoLeaf etiketi sertifikalı PremiAL ekstrüde profiller Aralık 2022’de piyasaya sürüldü. Yirmi yılı aşkın bir süredir devam eden geri dönüşüm çabalarıyla sektöre öncülük eden PremiAL, şirketin ürünlerinde yüzde 100 geri dönüştürülmüş alüminyum kullanma hedefine öncülük ediyor.

Plastik kirliliğini yok etmek için çalışıyor

LIXIL’in döngüsel materyali olan revia, son yirmi yılda neredeyse ikiye katlanan plastik atıkların yeniden kullanımını teşvik ediyor. Büyük ölçüde tek kullanımlık plastiklerden oluşan plastik atık, dünya çapında acil ve büyüyen bir çevre sorununu temsil ediyor. Bu yenilik, tedarikten üretime, satışa, kuruluma ve toplamaya kadar uzanan bir ekosistem yaratmayı, sürdürülebilir bir iş modeli oluşturmayı ve plastik atıkların azaltılmasına katkıda bulunmayı hedefliyor. Bu model, toprak, su ve toplum için de daha az CO₂ emisyonu ve zararlı plastik kirliliği demek oluyor.

Proje Bilgi Formu

Bu projeyle ilgili daha fazla bilgi almak ister misiniz?
Formu doldurun, mesajınızı proje sahibine iletelim.

    Önceki yazıZorlu Enerji ilk hibrit enerji santralini devreye aldı
    Sonraki yazıArgos in Cappadocia, Baharı Sanatın İyileştirici Gücü ile Kucaklıyor