Cumhurbaşkanı Yardımcısı Cevdet Yılmaz, kira kontratlarının en geç yıl sonuna kadar e-Devlet Kapısı üzerinden yapılmaya başlanacağını duyurdu. TÜRKKEP, bu uygulamaya ek olarak, kiracılar ve mülk sahiplerinin KEP (Kayıtlı Elektronik Posta) kullanarak tüm resmi iletişimlerini dijital ortamda hızlı, güvenli ve yasal bir şekilde gerçekleştirebileceklerini belirtti.
KİRACI-MÜLK SAHİBİ İLETİŞİMİ KEP’LE DİJİTALLEŞİYOR
Cumhurbaşkanı Yardımcısı Cevdet Yılmaz, kira kontratlarının en geç yıl sonuna kadar e-Devlet Kapısı üzerinden yapılmaya başlanacağını duyurdu. TÜRKKEP, bu uygulamaya ek olarak, kiracılar ve mülk sahiplerinin KEP (Kayıtlı Elektronik Posta) kullanarak tüm resmi iletişimlerini dijital ortamda hızlı, güvenli ve yasal bir şekilde gerçekleştirebileceklerini belirtti.
Dijital Türkiye ve Bürokrasinin Azaltılması Toplantısında konuşan Cumhurbaşkanı Yardımcısı Cevdet Yılmaz, kira kontratlarının en geç yıl sonuna kadar e-Devlet Kapısı uygulaması üzerinden yapılmaya başlanacağını duyurdu. Bu açıklama aynı zamanda “Kiracılar ve mülk sahipleri arasındaki resmi iletişimin dijitalleşmesi” konusunu da bir kez daha gündeme getirmiş oldu. Kiracılar ve mülk sahipleri arasındaki resmi iletişimde kullanılan geleneksel yöntemler; belgelerin kaybolma riski veya iletişim sürecinin aksaması gibi sorunlara yol açabiliyor. Bu durum; özellikle kira sözleşmeleri, ihtar ve ihbar gibi önemli belgelerin karşı tarafa ulaşmamasıyla daha da karmaşık bir hale gelebiliyor. Ayrıca kargo, noter, kâğıt, toner, baskı ve arşiv gibi ihtiyaçlar, resmi evrak iletişimini çok daha zor ve masraflı hale getiriyor.
KEP (Kayıtlı Elektronik Posta) sistemi, tüm bu sorunlar için etkili bir çözüm sunuyor. KEP üzerinden dijital ortamda yapılan yazışmalar, yasal geçerliliğe sahip olarak mahkemelerde delil niteliği taşıyor. KEP ile yapılan bildirimler, tıpkı noter aracılığıyla yapılmış gibi hukuki geçerliliğe sahip oluyor. Bu durum hem olası anlaşmazlıkların önüne geçiyor hem de taraflar arasındaki iletişimin güvenli, hızlı ve yasal bir zeminde gerçekleşmesini sağlıyor. Ayrıca, KEP’le yapılan yazışmalar; kargo, kâğıt, baskı ve noter gibi maliyetleri ortadan kaldırarak, geleneksel yöntemlere göre yüzde 96 oranında tasarruf sağlıyor.
KEP’LE TEBLİĞ EDİLEN BİLDİRİM 24 SAAT İÇİNDE “OKUNDU” SAYILIYOR
KEP iletileri, zaman damgası özelliği sayesinde iletinin gönderilme ve alınma zamanını kesin olarak ispatlayabiliyor. Bu sayede KEP göndericisi gönderimi kendisinin yapmadığını, alıcı ise iletinin kendisine ulaşmadığını iddia edemiyor. Ayrıca, KEP sisteminde iletiler, alıcı tarafından açılmamış olsa dahi 24 saat içinde “okundu” olarak kabul ediliyor. Bu durum, gönderilen iletinin alıcıya ulaştığını ve yasal olarak tebliğ edildiğini garanti ediyor. Böylece kiracılar ve mülk sahipleri arasındaki iletişim süreci daha güvenli ve denetlenebilir hale geliyor.
Proje Bilgi Formu
Bu projeyle ilgili daha fazla bilgi almak ister misiniz?
Formu doldurun, mesajınızı proje sahibine iletelim.