Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, çılgın proje olarak adlandırılan Kanal İstanbul için alternatif finansman modelleri geliştirildiğini dile getirdi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Ekonomi Muhabirleri Derneği ile toplantı yaptı. Bakan’ın gündeminde Kanal İstanbul projesi vardı. Proje için alternatif finans modelleri üzerinde çalıştıklarını söyleyerek “Burada bizim en büyük önceliğimiz, yapı maliyetinin genel bütçeye hiç yük getirmemesi. Dünyanın en önemli altyapı firmalarıyla görüşmelerimiz devam ediyor.” dedi.
Çukurova Havalimanı önümüzdeki yıl hizmete girecek
Bakan Karaismailoğlu, inşaatı devam eden havalimanlarıyla ilgili de konuştu,
Çukurova Havalimanı’nın önümüzdeki yıl hizmete gireceğini söyledi.
“Çukurova Havalimanı yıllardır konuşulan kangren olmuş bir işti. Onu da düzene soktuk. 2022’nin aralık ayında Çukurova Havalimanı’nı da Türkiye’nin hizmetine sunacağız. Peşinden Yozgat, Artvin havalimanları gelecek.”
Bakan Karaismailoğlu, demir yolu projelerinin de artacağını söyleyerek, şu bilgileri verdi:
“Bundan sonra demir yolu ağırlıklı bir yatırım dönemine girmiş bulunmaktayız. Demir yolu yatırımları biraz daha yükselecek, 2023’te yüzde 60’lara çıkacak. İnşallah önümüzdeki yıl içerisinde Ankara-Sivas yüksek hızlı tren hattını da hizmete alacağız.”
“Bütçe proje gelirleriyle oluşacak”
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, kendi gelirleriyle projelerini hayata geçirmeyi hedeflediklerini söyledi ve tarih verdi.
“2040 yılına geldiğimizde Türkiye’nin 4 en büyük yatırım bütçesine sahip Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı artık genel bütçeden 1 kuruş dahi almadan yaptığı projelerle kendisine gelir getiren, kendi bütçesini, kendi projeleriyle üreten bir kurum haline gelecek.”
“Kanal İstanbul olmazsa olmaz”
Ülke geleceği için büyük ölçekli yatırımların önceden planlanarak yapılması gerektiğini ifade eden Karaismailoğlu, şöyle devam etti:
“Kanal İstanbul olmazsa olmaz. Şu an dünya ticaret hacmi yaklaşık 12 milyar ton civarında, bu 25 milyar tona çıkacak. Bu yüklerin yüzde 90’ı deniz yolundan taşınıyor. İstanbul Boğazı’nın da kapasitesi belli. Şu anda 40 binin üzerinde bir gemi geçişi sağlanıyor. Önümüzdeki yıllarda 70 binlere çıkması bekleniyor. Rakamlar, bu kadar geminin de İstanbul Boğazı’ndan geçemeyeceğini gösteriyor. Sorunlara çözüm bulmak için Kanal İstanbul alternatif bir su yolu olarak olmazsa olmaz.”
Karaismailoğlu, Kanal İstanbul’un haziran ayında ilk köprüsünün temelini attıklarını hatırlatarak, şunları kaydetti:
“Çalışmalar hızlı bir şekilde devam ediyor. Geçtiğimiz günlerde demir yolu hattının da çalışmalarını yaptık, ihalesini de yaptık, inşaata başlandı. Halkalı-Kapıkule Demiryolu Hattı’nın Halkalı-Ispartakule arasının da ihalesini yaptık. Tamamen Kanal İstanbul’a göre dizayn edildi. Kanal İstanbul’un altından tünelli bir şekilde geçecek, onun çalışmaları için de önümüzdeki günlerde Sayın Cumhurbaşkanımızla birlikte orada program da yapabiliriz, bir tören daha yapabiliriz. Yine bir taraftan ulaşım yollarını sağlıyoruz bir taraftan alternatif finans modellerini çalışıyoruz. Buradaki bizim en büyük önceliğimiz, Kanal İstanbul’u, yapı maliyeti genel bütçeye hiç yük getirmeden yapmak. Bu finans modeli üzerinde çalışmalarımız var. Orada da belli bir seviyeye geldik. Dünyanın en önemli altyapı firmalarıyla görüşmelerimiz devam ediyor. Kanal İstanbul’daki gelir getirici işlerin, bu işin finansında kullanılması açısından da çok ciddi mesafeler kaydettik. İnşallah o netleşecek önümüzdeki aylarda. Ondan sonra da yürümeye başlayacağız. 2022 yılı içerisinde hedefimiz bunu yoluna koymak.”
Kanal İstanbul’un maliyetinin daha önce 15 milyar dolar civarında açıklandığının hatırlatılması üzerine de Karaismailoğlu, söz konusu hesabın değişmediğini ihaleye çıkıldığında en uygun teklifi veren kişinin işi alacağını belirtti.
Proje Bilgi Formu
Bu projeyle ilgili daha fazla bilgi almak ister misiniz?
Formu doldurun, mesajınızı proje sahibine iletelim.