İnşaat, yapı ve el aletleri sektörünün 2015 yılında iyi bir ivme yakaladığını ve bu yükselişin 2016 yılında da devam edeceğini öngören Hilti Türkiye Pazarlama Direktörü Banu Çetinkol şöyle konuştu:
"Ülkemiz son yıllarda inşaat sektöründe büyük gelişmelere ev sahipliği yaptı. Gelişmeye açık bir yapısı olan ülkemizde özellikle kentsel dönüşüm projeleriyle birlikte inşaat sektörü her yıl büyüme gösterdi ve ekonomik olarak da önemli bir yere geldi. Hilti Türkiye olarak inşaat sektöründe yaşanan gelişmeleri ve büyümeyi hem Türkiye ekonomisi ve konut üreticileri için hem de el aletleri sektörüne etkisi açısından değerli buluyoruz.
İnşaat sektörünün son yıllarda gösterdiği büyüme ile birlikte inşaat el aletleri sektörü de büyüyor. Bizim öngörümüz, elektrikli el aletleri pazarının büyüme oranının yaklaşık yüzde 20’nin üzerinde olduğu yönünde. Bu büyüme trendi içinde üstün teknolojisi ve kullanım kolaylığı ile fark yaratan çalışan dostu ürünler ise öne çıkıyor. Bunlar içerisinde de özellikle kablosuz akülü ürün pazarı hızla büyüyor. Kablosuz ürünlerin elektrikli el aletleri içindeki payı 5 yıl önce yüzde 1 iken, 3 yıl içinde yaklaşık yüzde 10 seviyesine ulaştı.
Bundan birkaç yıl öncesine kadar Türkiye’de bizim sektörümüzde haksız rekabetin çok yoğun olduğunu, markasız ve ucuz ürünlerin rağbet gördüğünü söyleyebiliriz. Ancak artık bu durum değişiyor. Çünkü Türkiye’de inşaat sektöründe yukarı doğru giden bir trend var. Hem Türkiye’de hem de Orta Asya’da kalkınma modeli inşaat sektörü üzerine kurulmuş durumda. Bu durum bizim için heyecan verici. Ayrıca Türkiye’deki büyük inşaat firmaları Azerbaycan, Türkmenistan, Özbekistan, Moğolistan ve Kuzey Irak gibi ülkelerde önemli projelerde görev alıyorlar. Yıllarca Rusya’da, Libya’da veya Türkiye’de geliştirdikleri bilgi birikimini ve rekabetçiliği orada da gösteriyorlar. Bunun için de hepsi hem kaliteli ve konforlu yapılar hem de güvenli yaşam alanları inşa etmeyi amaçlıyorlar. Bu da kalite standartlarını yükseltiyor, çünkü bu firmalar Hilti gibi sürekli katma değer yaratan, patentli ürünler sunan markaları tercih ediyorlar. Gelecek dönemde Ar-Ge’ye yatırım yapan inovatif ve kaliteli markaların daha da büyüyeceğini düşünüyoruz.
Markamızdan bahsetmek gerekirse, Hilti Türkiye olarak, 2015 yılı sonunda Türkiye pazarına 24 yeni ürün sunmuş olacağız. Ayrıca 2015’i yaklaşık yüzde 20 büyüme ile kapatmak da hedeflerimiz arasında yer alıyor.
Hilti Türkiye olarak bu yıl bir ilki gerçekleştirerek, Mayıs ayında Viaport Crowne Plaza‘nın açık alanında kendi fuarımızı düzenledik. Hilti Fuarı’nda yeni ürünlerimizin yanı sıra mevcut ürünlerimizi uygulamalı olarak sergilerken ‘Daha Hesaplısı Yok! Gelin Anlatalım’ sloganını kullandık. Hilti müşterilerinin büyük ilgi gösterdiği fuarda, sektörümüzde hesaplı alışverişin formülünü anlattık. Satış ve satış sonrası hizmetlerimizdeki önemli avantajlar, Hilti ürünlerini piyasadaki en hesaplı marka olarak farklılaştırıyor. Üstün dayanıklılık ve performans, 2 yıla kadar masraf yok hizmeti, ömür boyu servis garantisi, mühendislik hizmetleri, tamir için ücretsiz kargo servisi, direkt satış ve yerinde demo hizmeti, çekme testi, ücretsiz yazılımlar, on-line sipariş, müşteri hizmetleri, satış sonrası desteklerimiz, Hilti’yi global pazarlarda kanıtlanmış kalitesi dışında aynı zamanda en hesaplı ürün olarak da öne çıkarıyor.
Bu yıl bizi çok mutlu eden bir gelişme daha yaşadık. Great Place to Work Enstitüsü tarafından açıklanan Türkiye’nin En İyi İşverenleri 2015 listesinde 50-500 arasında çalışanı bulunan şirketler kategorisinde geçtiğimiz yıla göre altı basamak birden sıçrama kaydederek 3. olduk. Ayrıca Yaşam Boyu Öğrenme alanında Özel Ödül’e layık görüldük.
Pazarın öncü firmalarından biri olarak, inovasyon, güvenlik ve müşterilerimizin çözüm ortağı olmak stratejimizin temelini oluşturuyor. Hilti’yi tüm bu yönleri ile ürün, hizmet, insan kaynakları gibi her alanda farklılaşan bir marka olarak konumlandırıyoruz. Bu stratejimiz 2016’da da aynı şekilde devam edecek. Hedefimiz inşaat el aletleri sektörü içinde farklılaşma yoluyla, inovatif ürünlerimiz ve çözüm odaklı yaklaşımımızla öne çıkmaya devam ederek her yıl ortalama yüzde 20 büyüme ile inşaat sektörünün üzerinde sürdürülebilir büyümek… 2016’da da bu hedefimiz doğrultusunda çalışmalarımıza devam edeceğiz.
Ürünler açısından değerlendirdiğimizde de hem Türkiye‘de hem de dünyada kablosuz akülü ürünlere doğru bir yönelimin söz konusu olduğunu gözlemliyoruz. Kablo çekme derdine son veren bu ürünler kablo kopması nedeniyle yaşanan maliyeti sıfıra indiriyor. Ayrıca pratik kullanım avantajıyla verimliliğin artmasını sağlıyor. Bu kapsamda Hilti Türkiye olarak en az kablolu ürünler kadar yüksek performansa sahip kablosuz ürünlerimizle segmentteki gelişimimizi sürdürmeyi planlıyoruz."
Proje Bilgi Formu
Bu projeyle ilgili daha fazla bilgi almak ister misiniz?
Formu doldurun, mesajınızı proje sahibine iletelim.