Proje alanının sol tarafında bulunan iskelenin kazıklarının çakılmasının ardından iskelelerin üst bölümlerinin yapımına geçilecek. Diğer taraftan aynı bölgede yapımına başlanan Boğazı bir kez daha birbirine bağlayacak Kabataş-Üsküdar yaya tüneli projesi için Boğazın ortasında sondaj çalışmaları devam ediyor.
Projede alanın sağ tarafında kalan kıyıdaki ve açığa doğru uzanan iskele yapımında kullanılacak kazıkların denize çakılma işlemi gerçekleştirildi. Alanın sol tarafında yer alacak iskele için kazık çakma çalışmaları da başladı. Bölgede kazık çakma işleminin tamamlanmasının ardından iskelelerin üst bölümlerinin yapımına geçileceği öğrenildi. İskelelerin yüksekliği ise şehrin siluetini bozmaması için 9,5 metreyi geçmeyecek. Projede deniz otobüsü, vapur ve deniz otobüsü iskeleleri yenilenecek.
İnşaat nedeniyle Kabataş 1,5 yıl daha deniz trafiğine kapalı olacak. Proje kapsamında yaklaşık 90 bin metrekarelik alanın yeniden düzenlenmesi bekleniyor. Projede otomobillerin geçtiği yol, yer altına alınıp tüm entegrasyon bu alanda sağlanacak. Proje ile Kabataş İskelesi, Kabataş-Taksim füniküler hattı ve yapımına başlanan Mahmutbey-Kabataş metro hattı entegre olacak. Altta ve üstte geçiş alanlarında ihtiyaçlarını karşılayacak, büfe, pastane, gazete bayii gibi üniteler yapılması hedefleniyor.
Kaynak: Cnntürk
Proje Bilgi Formu
Bu projeyle ilgili daha fazla bilgi almak ister misiniz?
Formu doldurun, mesajınızı proje sahibine iletelim.