Haziran 2024 Döneminde AVM Metrekare Verimlilik Endeksi, %75,6 arttı

Haziran 2024 Döneminde AVM Metrekare Verimlilik Endeksi, Bir Önceki Yılın Aynı Ayına Göre Nominal Olarak %75,6 arttı.

Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) ile Akademetre Research tarafından ortaklaşa oluşturulan AVM Endeksi’nin Haziran ayı sonuçları açıklandı. Her ay düzenli olarak yayınlanan verilere göre ciro endeksi, Haziran 2024 döneminde, bir önceki yılın aynı ayı ile karşılaştırıldığında ve enflasyondan arındırılmamış olarak incelendiğinde yüzde 75,6 oranında artarak 3493 puana yükseldi. Haziran 2024 için açıklanan yıllık enflasyon oranının yüzde 71,60 olduğu düşünüldüğünde, metrekare verimlilik endeksindeki artışın enflasyonun üzerinde olduğu görülmektedir.

Haziran 2024 döneminde metrekare verimlilik endeksi, Mayıs 2024 dönemi ile karşılaştırıldığında ve enflasyondan arındırılmadan incelendiğinde yüzde 15,5 oranında yükseliş göstererek 3493 puana yükselmiştir.

AVM Endeksi verileri ikinci çeyrek bazında geçtiğimiz yılın ikinci çeyreği ile karşılaştırıldığında yüzde 75,6 oranında artış göstererek 2024 ikinci çeyrek döneminde 3191 puana yükseldi.

AVM’lerde kiralanabilir metrekare alanı başına düşen ciro Haziran ayında Türkiye genelinde 13.315TL iken İstanbul’da 15,391, Anadolu’da 11,931TL olarak gerçekleşmiştir.

Çeyrek bazlı m2 başına düşen cirolarda ikinci çeyrekte bir önceki yılın aynı dönemi ile karşılaştırıldığında ve enflasyondan arındırılmadan incelendiğinde yüzde 75,6’luk bir artış yaşanmıştır. 2024 yılı ikinci çeyrekte metrekare verimliliği 12.154 TL şeklinde gerçekleşmiştir.

Kategori Bazında Ciro Endeksi

Endeks, kategoriler bazında geçtiğimiz yılın Haziran ayı ile karşılaştırıldığında en fazla artış yüzde 121,8 ile teknoloji kategorisinde görülmüştür. Yiyecek içecek kategorisinde yüzde 74,7, hipermarket kategorisinde yüzde 72,8, giyim kategorisinde yüzde 71,5, diğer kategorisinde yüzde 70,5 ve ayakkabı kategorisinde yüzde 60,9’luk bir artış yaşandığı görülmektedir.

Kategori bazında ciro endeksi bir önceki ay olan Mayıs 2024 dönemi ile karşılaştırıldığında giyim kategorisinde yüzde 25,1, ayakkabı kategorisinde yüzde 20,3, yiyecek içecek kategorisinde yüzde 10,8, hipermarket kategorisinde yüzde 6,9, diğer kategorisinde yüzde 5,2 ve teknoloji kategorisinde yüzde 3,2’lik yükseliş yaşandığı görülmektedir.

Proje Bilgi Formu

Bu projeyle ilgili daha fazla bilgi almak ister misiniz?
Formu doldurun, mesajınızı proje sahibine iletelim.

    Önceki yazıTahincioğlu’ndan Bodrum’da “Erişilebilir” konseptte müstakil villa hayatı; Nidapark Çamlık
    Sonraki yazıGREE KLİMA’NIN YENİ AIRY MODELİ YAPAY ZEKA KONTROLÜ İLE YAŞAM KALİTESİNİ ARTIRIYOR