Gebze-Halkalı Marmaray hattı için sayılı günler

İstanbul’un önemli ulaşım projeleri arasında yer alan olan Gebze-Halkalı Marmaray hattı, 10 Mart tarihinde açılacak.

İstanbul gibi büyük metropollerde ulaşım her zaman önemli bir sorun olmuştur. Bu nedenle İstanbullu vatandaşlar her türlü ulaşım projesini heyecanla karşılıyor. İstanbul için önemli ulaşım projelerinden biri olan Gebze-Halkalı Marmaray hattı, İstanbul’un ulaşım trafiği açısından oldukça büyük önem taşıyor. Posta Gazetesi’nin haberine göre 10 Mart tarihinde  ilk seferini yapması planlanan hat, eskiden 185 dakika olan 76 kilometrelik Gebze- Halkalı arasındaki yolu 115 dakikaya indirecek. Gebze-Halkalı arasında aktarmasız olarak gitme imkanı bulan vatandaşlar, 1 saat 10 dakika zaman kazanacak.

Gebze-Halkalı Marmaray hattı projesi sayesinde trafik rahatlayacak

Gebze-Halkalı Marmaray hattı  projesi  ile birlikte Gebze-Pendik-Ayrılıkçeşme- Sirkeci-Zeytinburnu-Bakırköy- Halkalı güzergahından sefer yapacak marmaray hattı hizmete açıldıktan sonra, tek yönde saatte 75 bin, günlük toplamda ise normalde 96 bin aracın taşıyacağı 1.2 milyon yolcuyu taşıyacak. Saatte 28 sefer yapması planlanan 43 istasyonlu hattın bazı istasyonlarında, ana hat trenleri ve yüksek hızlı trenler de duracak. Tamamlandığında İstanbul’daki metro ve tramvayla entegre olacak hattın şehrin iki yakasında sahil ve E-5 trafiğini de büyük ölçüde rahatlatması planlanıyor.

Gebze-Halkalı Marmaray hattı projesi ile mesafe kısalacak

Toplamda 1.4 milyar Euro’luk (yaklaşık 8.3 milyar lira) maliyete sahip Gebze-Halkalı Marmaray hattı projesi, Üsküdar-Sirkeci arası 4 dakikaya, Ayrılıkçeşme- Kazlıçeşme arası 13.5 dakikaya, Söğütlüçeşme- Yenikapı arası 12 dakikaya, Bostancı- Bakırköy arası 37 dakikaya inecek. İstanbul’da 170 kilometre olan raylı sistem uzunluğu, Gebze’den başlayıp Halkalı’ya giden Devlet Demir Yolları’nın banliyö hattının eklenmesiyle 233 kilometreye çıkacak.

İlk yeraltı metro sistemine Taksim-4. Levent hattının 2000’de hizmete açılması ile sahip olan İstanbul’un raylı sistem ağı geçen yıl itibarıyla 170.05 kilometreye ulaştı. İnşaatı devam eden ve bu yıl hizmete açılması hedeflenen toplamda 110.60 kilometrelik yeni hatlarla birlikte raylı sistemlerin İstanbul trafiğini önemli ölçüde rahatlatması bekleniyor. Ulaşım yatırımlarının hız kesmeden sürdüğü İstanbul’da, metro yatırımları ile bütün ilçelerin birbirine bağlanması planlanıyor. Yeni hatlarla birlikte şehir içinden merkeze uzak bölgelere kadar ulaşımın da kolaylaşması sağlanacak.

Gebze-Halkalı Marmaray hattı ulaşım anlamında İstanbul’u geliştirecek

Gebze-Halkalı Marmaray hattı ulaşım imkanları değerlendirildiğinde, proje tamamlandığında Halkalı istasyonundan Halkalı-İstanbul Havalimanı metrosuna ve yenikapı-Halkalı hattına, Küçükçekmece’den yenikapı- Hacıosman hattına, Yenikapı’dan Yenikapı-Atatürk Havalimanı hattına, Ataköy’den İkitelli-Ataköy hattına, Bakırköy’den Bakırköy-Başakşehir hattına, Göztepe’den Göztepe-ümraniye hattına, Üsküdar’dan Üsküdar-Çekmeköy hattına, Bostancı’dan Bostancı-Dudullu hattına, Ayrılık Çeşmesi’nden Kadıköy-Tuzla hattına, Pendik’ten Pendik- Sabiha Gökçen hattına ve Tuzla’dan Kadıköy-Tuzla hattına, Söğütlüçeşme’den büyük İstanbul Tüneli’ne ve Sirkeci’den Kabataş-Bağcılar tramvay hattına ve denizyollarına entegre olunacak.

Proje Bilgi Formu

Bu projeyle ilgili daha fazla bilgi almak ister misiniz?
Formu doldurun, mesajınızı proje sahibine iletelim.

    Önceki yazıYapı Kredi konut kredi faiz oranlarını 1,61’e düşürdü
    Sonraki yazıİstanbul Yeşil Ağ projesi ile gelişecek
    Ezgi Kızıl
    Emlakrotasi.com.tr Emlak ve Ekonomi Editörü. 1994 İstanbul doğumlu. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Gazetecilik Bölümü'nden 2016 yılında mezun oldu.

    YORUM YAZIN

    Lütfen yorumunuzu yazın.
    Buraya adınızı yazın