Sıhhi tesisat ve vitrifiye sektörüne yönelik geliştirdiği çözümlerle kullanıcılarına zamansız ürünler sunan Geberit Türkiye, yüzde 33 kadın çalışan oranısayesinde toplumsal cinsiyet eşitliğine dair kurum içinde attığı adımlarla fark yaratıyor. Çeşitlilik ve kapsayıcılık odaklı insan kaynakları politikası gereği kadınların iş yaşamına katılımını da önemseyen marka, faaliyet gösterdiği tüm ülkelerde sektörüne öncülük ediyor. Yönetim kadrosunda yüzde 50 kadın oranına sahip Geberit Türkiye,çeşitlilik ve fırsat eşitliğini her biriminde stratejik boyutta ele alıyor. Markanın Pazarlama ve Kurumsal İletişim Müdürü Savaş Çağlar, Finans ve İnsan Kaynakları Müdürü Ceren Sinem Ertaş ve Ürün Yönetim Bölüm Müdürü Nazan Şeremet, sektörde cam tavanları delmenin önemini Geberit Türkiye örneğiyle aktarıyor.
İsviçreli sıhhi tesisat devi Geberit, sektörünün estetik duruş zarafetini cinsiyet eşitliğinde de kanıtlayarak işe alım, terfi ve ücretlendirmede tüm çalışanlarına eşit şartlar sunuyor. Çalışma hayatında eşit yönetim anlayışını önemseyen marka, bu doğrultuda sıhhi tesisat alanında kadın çalışanların da yer alabilmesi için farkındalık oluşturuyor. Çeşitlilik, Eşitlik ve Kapsayıcılık yaklaşımı ile kadın-erkek tüm çalışanları için fırsat eşitliği sunan Geberit Türkiye yüzde 33 kadın çalışana sahipken bu oran yönetim kademesinde yüzde 50’ye ulaşıyor.
Çağlar: Uyguladığımız eşitlikçi yönetim anlayışı ile erkekler kadar kadınların da sıhhi tesisat alanında söyleyecek çok şeyi olduğuna inanıyoruz
Kadın çalışanların sektöre değer ve farklı bakış açısı kattığını belirten Geberit Türkiye Pazarlama ve Kurumsal İletişim Müdürü Savaş Çağlar, “Sıhhi tesisat ve vitrifiye genellikle erkek ağırlıklı bir sektör olarak algılanır ancak biz Geberit’te, kadın çalışanlara iş hayatında eşit fırsatlar sağlayıpcinsiyet eşitliğini teşvik ederek bu algıyı değiştiriyoruz.Geberit’insektördeki konumu, çeşitlilik ve kapsayıcılığa olan bağlılığı ile biz kadınların yaratıcı fikirlerimizi paylaşabileceğimiz ve yeteneklerimizi gösterebileceğimiz daha geniş bir alan sunuyor. Geberiteşitlik odaklı politikasıyla sadece cinsiyet eşitliği ve çeşitliliğe verdiği önemi yansıtmakla kalmıyor. Aynı zamanda iş gücündeki farklı bakış açılarından ve yeteneklerden yararlanarak inovasyon ve sürdürülebilirlik alanlarında markanın konumunun daha da güçlenmesine yönelik çalışmalar için ortam yaratıyor.Geberit Türkiye olarak uyguladığımız eşitlikçi yönetim anlayışı ile kadınların da sıhhi tesisat alanında söyleyecek çok şeyi olduğuna inanıyoruz.
Geberit için istihdam önceliği, cinsiyet ayrımı yapmadan yetenekli olanla yola devam etmek
Ürün ve hizmet kalitesine verdikleri önemi insan kaynakları politikalarında da sürdürdüklerini belirtenGeberit Türkiye Finans ve İnsan Kaynakları Müdürü Ceren Sinem Ertaş,şirketin kadın çalışanlarına yönelik çalışmalarını da şöyle özetledi: “İnsan kaynakları politikamızın kapsamı Grup İnsan Kaynakları departmanımız tarafından belirleniyor. Bu politikanın temelinde kadın erkek cinsiyet ayrımı yapmadan yetenekli çalışanları Geberit bünyesine katmak, tüm çalışanları ortak değerler etrafında buluşturmak, çalışan gelişimine yatırım yapmak ve elde edilen başarıyı tüm ekiple paylaşarak çalışan bağlılığını en üst seviyeye taşımak bulunuyor. Geberit Türkiye olarak gerek kadın istihdamı gerekse kadın çalışan oranları ve kadın liderliği başlıklarında her yıl önemli mesafeler kat ediyoruz. Örneğin her çalışanımızın bulunduğu pozisyona ve işine olan bağlılığını önemserken bunun için belirli aralıklarla Çalışan Bağlılığı anketlerini düzenliyoruz. Buradan ulaştığımız sonuçlar bizim de departman olarak çalışanlara karşı yürüteceğimiz stratejimizi belirlemede öncü rol oynuyor. Bunun yanı sıra geleceği şekillendirecek yetenekli adaylara yönelik dePotansiyel Yönetimi Programı’nı yürütüyoruz. Bu sayede cinsiyet ayrımı gözetmeksizin tüm çalışanlarımızın kariyer yolculuğunda, onları bir sonraki adıma hazırlayarak becerilerinin gelişmesi için eşit fırsat tanıyoruz.”
Kurumsal başarıda öncelik her alanda eşitlikle mümkün
Sıhhı tesisat ve vitrifiye sektörünün estetik duruşu ve ayrıntılara özen gösteren anlayışının kadınlarla daha da yukarı taşındığını söyleyen Geberit Türkiye Ürün Yönetim Bölüm Müdürü Nazan Şeremet, “Son kullanıcılara dokunduğumuz noktalarda kadın olarak iş yaptığınız firmaları ziyaret ettiğinizde müşterileriniz sizi, gerçekten işini iyi yapmaya çalışan ve buna değer veren iş insanı olarak görüyor.Bu noktada da onlardan biri olarak görünmeniz çok saygı uyandırıyor. Kadın ya da erkek olmanın ötesinde hedeflerinizi bilerek ve verimli çalışarak deneyimlediğinizde devam etmek ve daha iyi seviyelere ulaşmak yine sizin elinizde ve kontrolünüzde oluyor. Tabii ki her şeyden önce yaptığınız işin olmazsa olmazları var. Stratejik olarak aldığınız kararlarda, planladığınız ve uyguladığınız aksiyonlarda işin gerektiği şekilde hareket etmek şart. Fakat bunları nasıl yaptığınız noktasında sanırım kadın olarak farklı bakış açılarını yakalayabildiğimizi söyleyebilirim. Bu noktada cinsiyetten ziyade çalışan kişinin iş verimi, yetenekleri ve Geberit’e olan katkıları, her zaman öncelikler arasında yer alıyor” ifadelerini kullandı.
Proje Bilgi Formu
Bu projeyle ilgili daha fazla bilgi almak ister misiniz?
Formu doldurun, mesajınızı proje sahibine iletelim.