Gayrimenkul satışları yeni düzenlemeyle birlikte artık noterlerden yapılabiliyor. Peki sistem nasıl işliyor? Noterden alım satım yapmak için hangi evraklar gerekli?
Adalet bakanlığı ile Türkiye Noterler Birliği, arsa, tarla, konut, iş yeri gibi tüm taşınmaz satışlarının noterliklerde yapılması için hazırlıklarını tamamladı.
Sadece tapu dairelerinde yapılan alım-satım işlemi bundan sonra noterlerde de yapılabilecek.
SÜREÇ NASIL İŞLEYECEK?
Satış işlemini noterden yapmak isteyenler önce Türkiye Noterler Birliği’nin elektronik randevu uygulamasından başvuru yapacak. Sisteme tarafların ve taşınmazın bilgileri yüklenecek.
Başvurunun kabulüyle noter tarafından taşınmazla ilgili tapu kayıtları incelenecek, satış yapmaya engel durum olup olmadığı kontrol edilecek.
Tapu dairesinde yapılan işlemlerde satış bedelinin yüzde 4’ü kadar tapu harcı ödeniyor. Noterlerde buna ek bir ücret daha alınacak. Noter ücreti taşınmazın değerine göre 500 liradan az ve 4 bin liradan fazla olamayacak. Sözleşmeler noter huzurunda imzalanacak
Yeni uygulamanın tapu müdürlüklerindeki yoğunluğu hafifletmesi bekleniyor.
Proje Bilgi Formu
Bu projeyle ilgili daha fazla bilgi almak ister misiniz?
Formu doldurun, mesajınızı proje sahibine iletelim.