Zücaciye sektörünün bilinen isimleri arasında yer alan Emsan, ürünlerinde yeniliğe gidiyor. Özellikle Y kuşağının beklentilerine çözüm aramayı hedefleyen şirket, sosyal medyayı en aktif kullanan markalardan. Sosyal medyadaki yorumlara göre tasarımlarını değiştiren Emsan, şimdilerde yeni nesil ürünlerle çıtayı yükseltmeyi hedefl iyor. Şirketlerinin ülke genelinde 20'den fazla üretici ile çalıştığını anlatan Emsan Genel Müdürü Uğur Kaymak, bu firmalar aracılığıyla daha hızlı üretim gerçekleştirdiklerini belirtiyor. 160 kişiye istihdam sağladıklarını söyleyen Kaymak, ülke genelinde 750 adet bayi ve 915 adet satış noktalarının bulunduğunu dile getiriyor. “Emsan, sektörde paslanmaz çelik tencere ile özdeşmiş bir marka” ifadelerini kullanan Kaymak, ürünlerinin mutfak ve sofra grubu olmak üzere iki ana gruba ayrıldığını belirtiyor. Kaymak, “Ana ürünlerimiz paslanmaz tencere ürün grupları. Alüminyum döküm, seramik ve emaye gruplarımız da var. Ayrıca yanmaz yapışmaz özelliği bulunan ürünlerimiz mevcut. Fonksiyonel küçük ev aletleri, elektrikli ev aletleri konusunda ise geniş bir ürün grubuna sahibiz. Tüm bunlarla birlikte sofra grubunda da çok sayıda ürünümüz mevcut. Toplamda 750 farklı ürün kalemimiz var” bilgilerini veriyor.
En çok satan ürünlerinin halen çelik tencere olduğunu vurgulayan Kaymak, seramik kaplamalı ürünlerin satışlarında da hızlı bir yükseliş olduğunu dile getiriyor. Paslanmaz çelik ürünlerin ise daha dayanıklı olduğunu anlatan Kaymak, “Bu gruptaki ürünler neredeyse bir ömür boyu kullanılabilir. Bu ürünlerin uzun süreler mutfaklarda yer alacağını düşünüyorum. Çünkü alternatifini bulmak çok zor” açıklamasını yapıyor.
Cezayir Fas ve Mısır'da mağaza açacak
İhracat çalışmaları hakkında bilgi veren Kaymak, yurtdışında 9 ülkede toplamda 40 adet satış noktalarının bulunduğunu açıklıyor. Kaymak, “Irak'taki çalışmalarımız devam ediyor. İran'daki faaliyetlerimiz de 5 yıldır sürüyor. Ayrıca Azerbaycan'da yükselişe geçtik. Burada distribütör anlaşması üzerinden çalışmalar yürütüyoruz. Distribütör olan firmalara pazarlama desteği sunuyoruz. Onlara satış konusunda eğitimler veriyoruz” ifadelerini kullanıyor. Cezayir, Fas ve Mısır'da mağaza açmayı planladıklarını açıklayan Kaymak, bu kapsamdaki ilk duraklarının Fas olacağını söylüyor. Avrupa'da da oldukça aktif olduklarının altını çizen Kaymak, Hollanda, Almanya ve Belçika'da toplamda 11 satış noktalarının bulunduğunu söylüyor. Geçen yıl 1 milyon dolarlık ihracata imza attıklarının altını çizen Kaymak, bu yıl söz konusu rakamı aşmayı planladıklarını ve üretimden ihracata aktarılan payı yüzde 25'e çıkarmayı hedeflediklerini söylüyor.
“Facebook'ta 600 bin takipçiye ulaştık”
Her ay piyasaya yeni ürünler sunmaya çalıştıklarını belirten Kaymak, Ar-Ge çalışmalarını 4 kişilik bir ekip ile yürüttüklerini, ürünlerde sağlık, fonksiyonellik ve tasarımı ön planda tuttuklarını vurguluyor. Sektörde sosyal medyada en aktif ola markalar arasında yer aldıklarını belirten Kaymak, şu ifadeleri kullanıyor:
“Emsan daha çok annelerin tanıdığı bir markaydı. Artık Y kuşağının dikkatini çekmeyi başardık. Bu başarımız sayesinde Facebook'ta 600 bin takipçiye ulaştık. Ayrıca diğer sosyal medya sitelerinde de aktifiz. Ürünlerimizi yeni neslin ihtiyaçlarını göz önünde bulundurarak tasarlıyoruz. Büyük sofra takımları yerine günlük ihtiyaçlara cevap veren ürün gruplarına yöneldik. Bu konudaki çalışmalarımızı hızlandırdık.” İnternet satışlarının da toplam satışlarının yüzde 5'ini oluşturduğunu belirten Kaymak, bu oranı yüzde 25'e çıkarmayı hedefl ediklerini belirtiyor. Yeni nesil düdüklü tencerenin lansmanını bu ay gerçekleştireceklerini açıklayan Kaymak, “Düdüklü tencere hızlı ve en önemlisi sağlıklı bir yemek pişirme imkanı sunuyor. Ancak olası kaza risklerinden dolayı bu ürünü kullanamıyorlar. Mevcut düdüklü tencereleri pek güvenli bulmuyorlar. Biz de bu kaygıları giderecek yeni nesil bir düdüklü tencere tasarladık. Ürünün kullanımı da çok kolay olacak. Ayrıca mevcutlarına göre daha hafif bir ürün olacak” diyor.
“Bu yıl sektördeki oyuncuların pastadaki payı artacak”
Geçen yıl 90 milyon liralık ciro elde ettiklerini açıklayan Kaymak, bu yıl da 100 milyon lirayı aşmayı hedefl ediklerini vurguluyor. Kaymak, “Bu yıl özellikle mayıs ayından itibaren bazı oyuncular kur artışları nedeniyle yaşanan sıkıntılardan dolayı piyasadan çekildi. Bu nedenle de sektörde pasta aynı kalsa bile kalan oyuncuların payı ister istemez artacak” açıklamasını yapıyor.
Türk dizileri Ortadoğu'daki talebi artırdı
İhracat çalışmaları hakkında bilgi veren Kaymak, Avrupa ve Ortadoğu ülkelerinde son derece aktif olduklarını belirtiyor. Yurtdışında 9 ülkede toplamda 40 satış noktalarının bulunduğunu açıklayan Kaymak, “Özellikle Ortadoğu'da bu kadar bilinmemizde sponsoru olduğumuz Türk dizilerinin de önemli bir payı var” diyor.
Proje Bilgi Formu
Bu projeyle ilgili daha fazla bilgi almak ister misiniz?
Formu doldurun, mesajınızı proje sahibine iletelim.