Dolar yükseldi, Avrasya Tüneli geçiş ücreti ne oldu?

Avrasya Tüneli için deniz tabanının altından geçen iki katlı bir karayolu tüneli inşa edildi. Proje yalnızca hafif araçların (otomobiller, minibüsler) kullanımına izin verilecek şekilde tasarlandı. Projenin toplam uzunluğu 14.5 kilometre ve bunun 5.4 kilometrelik bölümü deniz tabanı altında inşa edildi. Köprünün deniz altındaki en derin bölümü deniz seviyesinden 106 metre olurken, bu noktada tünel deniz tabanının 55 metre altından ilerliyor.

Tünel, trafiğin çok yoğun olduğu Kazlıçeşme-Göztepe hattında yolculuk süresini 15 dakikaya kadar indirecek, ileri teknoloji ile bu güzergahta güvenli ve konforlu yolculuk imkanı sağlayacak.
Tünel geçiş ücreti otomobiller için 4 dolar + KDV, minibüsler için 6 dolar + KDV karşılığı Türk Lirası seviyesinde olacak. Her iki yönde de ödeme yapılacak. Ücret sadece otomatik sistemler üzerinden ödenebilecek. OGS ve HGS kullanıcıları için farklı şeritler bulunmadan, tüm şeritlerden geçiş yapılabilecek.

İnşaat ve işletme aşamalarında ileri teknolojilerin kullanıldığı Avrasya Tüneli Projesi’nde, operasyon merkezi, 24 saat boyunca tünelin güvenli ve sağlıklı çalışması, trafiğin kesintiye uğramadan verimli akışının sağlanması için faaliyet gösterecek. Her 600 metrede bir konumlanan emniyet şeritleri, alt ve üst katlar arasında geçişi sağlayan ve tünel boyunca uzanan acil tahliye sistemi ile güvenli bekleme alanları, anlık bilgi akışı için genel anons sistemi bulunacak. Ayrıca tünelin her noktasından erişilebilen haberleşme ve ihbar sistemi, tünelin her noktasının 7×24 izlendiği CCTV (Kapalı Devre Televizyon) sistemi ve olay algılama sistemleri, yangına dayanıklı yüzey kaplaması, tünelin her noktasından rahatça erişilen özel yangın tesisatı ile hizmet verilecek.

Avrasya Tüneli Projesi ise Kazlıçeşme – Göztepe arasındaki en kısa güzergah olacağı için yakıt masrafını düşürecek. Avrasya Tüneli Projesi'nin sağlayacağı akıcı trafik, yakıt ekonomisine katkı oluşturacak. Bununla birlikte aracın bakım masrafları da azalacak. Sadece araç geçiş ücreti alınacak olan Avrasya Tüneli’nde yolcular için ödeme yapılmayacak.

Depreme dayanıklı inşa edildi

Tünel, ana Marmara fayında oluşabilecek 7.5 büyüklüğünde bir depreme göre inşa edilirken, Boğaz'ın altındaki sistem sayesinde, İstanbul'da 500 yılda bir görülebilecek büyük bir depremde bile tünelin hasarsız hizmete devam etmesi bekleniyor.
 

Proje Bilgi Formu

Bu projeyle ilgili daha fazla bilgi almak ister misiniz?
Formu doldurun, mesajınızı proje sahibine iletelim.

    Önceki yazıKişiye özel ödeme planları
    Sonraki yazıKütüphane-i Umum-i Osmani yeni görünümüne kavuştu
    Yıldıray Gökkaya
    1975 İzmit doğumlu, 1996 İstanbul Üniversitesi mezunu, emlakrotasi.com.tr'nin kurucusu ve yayın yönetmeni. YeniBirlik Gazetesi Ekonomi ve Emlak Editörü.

    YORUM YAZIN

    Lütfen yorumunuzu yazın.
    Buraya adınızı yazın