Danıştay, Derince Limanı özelleştirmesi ile ilgili açılan davada, Özelleştirme Yüksek Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan imar planlarının ulaşım sistemleri ile ilgili hükümleri yönünden yürütülmesinin durdurulmasına karar verdi. Liman-İş Sendikası'ndan yapılan açıklamada şu bilgiler verildi: "TCDD Genel Müdürlüğü'ne ait olan Derince Limanı, geçtiğimiz yıl özelleştirilmişti. Limanda örgütlü olan Liman-İş Sendikası, özelleştirmeye karşı birçok eylem yaparak basın açıklamalarında bulunmuş ve Kocaeli'de ve birçok bölgede kamuoyu yaratmıştı.
Oy birliğiyle karar verildi
Danıştay Altıncı Dairesinde görülen dava 27 Ocak 2016'da sonuçlandı.Danıştay, dava konusu Özelleştirme Yüksek Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan imar planlarının ulaşım sistemleri ile ilgili hükümleri yönünden yürütülmesinin durdurulmasına ve bu karara karşı itiraz yolunun kapalı olduğunun bildirilmesine oy birliğiyle karar verdi."
Mücadeleye devam edeceğiz
Liman-İş Sendikası Genel Başkanı Önder Avcı ise konuya ilişkin olarak: "Biz Liman-İş olarak her zaman emeğin, yurttaşlarımızın ve doğanın yanında olduk, olmaya da devam edeceğiz. Biz sosyal sorumlulukları olan ve bu sorumluluklarını ulusal çıkarlar doğrultusunda kullanmaktan geri durmayacak olan bir sendikayız. Biz hem üyelerimizle birlikte işçi sınıfının hem de Türk milletinin ve çevremizin daha iyi koşullarda yaşaması için her zaman mücadele etmeye devam edeceğiz" değerlendirmelerinde bulundu.
İşte sendikanın dava dilekçesi
Derince Limanı'nın zaten ederinin altında bir bedelle ve şaibeli bir şekilde özelleştirildiğini belirten sendika yönetimi, ardından da özelleştirme imar planına ilişkin yürütmeyi durdurma ve kararın iptali için Danıştay'a dava açmıştı.Sendikanın dava gerekçeleri kısaca şu şekilde:
-Özelleştirme Yüksek Kurulu'nun Derince Limanı'ndaki imar planına ilişkin kararı hukuka aykırıdır.
-Planlama öncesinde ÇED raporu alınması gerekiyor, fakat bu yükümlülük alıcıya bırakılmış.
-12-15 metre derinliğinde ve 1000 metre uzunluğunda planlanan rıhtımda öngörülen sayıda ve nitelikte gemilerin manevra kabiliyetleri yetersizdir.
-Dolgu yapılarak denizdeki canlı yaşamı tehdit edilecek.
-İzmit Körfezi birinci derece deprem bölgesinde yer alıyor. Buraya dolgu yapılması durumunda olası bir depremde tsunaminin de oluşmasına ve depremin etkisinin büyümesine yol açacak.
-Karşı kıyıda bulunan Gölcük Deniz üssünün donanmanın en büyük üssü olması nedeniyle bölgede bulunan askeri gemilerin seyir güvenliği tehlikeye girecek.
-Projenin hayata geçirilmesi ve öngörülen kapasiteye ulaşması halinde trafik sorunu büyüyecek.
.
Proje Bilgi Formu
Bu projeyle ilgili daha fazla bilgi almak ister misiniz?
Formu doldurun, mesajınızı proje sahibine iletelim.