Hazır ofis konseptinin sunduğu hizmet firmalara temelde iki alanda fayda sağlıyor. Birincisi operasyonel konular için harcanan zaman ve emekten tasarruf edildiği için maliyet avantajı, ikincisi ise modern ihtiyaçlara cevap veren binalarda, prestijli lokasyonlarda çalışmanın sağladığı verimlilik artışı ve networking imkanı.
Hazır ofislerde mesai saatlerinde firma adıyla telefonları cevaplayan, yabancı dil bilen profesyonel bir ekip bulunuyor. 7 gün 24 saat binaya erişim ve üst derecede güvenlik sunuyor. Tüm asistanlık, kargo kurye takip kabul ve gönderim işlemleri profesyonel bir ekip tarafından yürütülüyor. Bir ofisin ihtiyacı olan teknolojik donanımlar, toplantı odaları, lounge mekanları, ofis mobilyaları, aylık ısıtma, soğutma, elektrik, temizlik ve aidat giderlerinin tümü tek kalemde her ay sabit bir fiyat üzerinden ödeniyor.
Hazır ofis sektörü dünyadaki toplam ofis arzının yüzde 12’sini oluşturuyor. Sektörün 5 yıl içerisinde hacmini ikiye katlayacağı öngörülüyor. İstanbul’da sektör hacmi son iki yılda ikiye katlandı. İstanbul’da bu alanda hizmet vermek üzere 85 firma bulunuyor.
Türkiye’deki hazır ofis sektörünün ilk yerel oyuncusu Plaza Cubes’un kurucularından Süleyman Çoruh, ortalama kira kontrat sürelerinin standart ofis kontratlarınınkini ikiye katladığını belirtti. Çoruh, “Bunun nedeni hazır ofisin firmalara sunduğu sayısız fayda. Müşterilerimiz bir yıllık kontrat yapıp sonra yıllarca bizimle kalıyor” dedi.
Türkiye’de şirketlerin ortalama kira kontrat süreleri 2 yıl olmasına rağmen , 1000’i aşkın müşterinin kira ortalamasının 4 yılı bulduğunu belirten Çoruh "Yani hazır ofisin sağladığı esneklik, müşteri ve çalışan memnuniyeti sayesinde firmaların kontrat süreleri ikiye katlanıyor. Müşterilerimizin büyük çoğunluğu bir senelik kontrat yapıyor, ardından çok memnun kalarak kontratlarını uzatıyor. 10 yıllık bir firma olarak, üst üste 7-8 senedir çalıştığımız firmalar var" dedi.
Proje Bilgi Formu
Bu projeyle ilgili daha fazla bilgi almak ister misiniz?
Formu doldurun, mesajınızı proje sahibine iletelim.