1991 – 2017 yılları arasında Yapı-Endüstri Merkezi bünyesinde gerçekleştirilen ve yapı sektörünün prestij ödülleri olarak anılan ‘ALTIN ÇEKÜL Uluslararası Yapı Kataloğu Ödülleri’, Türkiye’nin yapı malzemesi alanındaki ilk ürün ödül programıdır.
2022 yılında YAPI KATALOĞU ev sahipliğinde 28. kez düzenlenecek yarışma, Türk yapı sektöründe yapı malzemesi alanında faaliyet gösteren yapı malzemesi üreticisi veya temsilcisi firmaların, kuruluşların, akademik grupların, araştırma laboratuvarlarının, girişimcilerin başvurabileceği bir ödül programı olup, yapı malzemesi alanında yeni fikir, teknoloji ve ürünleri destekleyerek sektörün gelişimine sağladığı katkıyı her geçen gün artırmayı hedefliyor. ALTIN ÇEKÜL Uluslararası Yapı Ödülleri’nin kendi alanlarında uzman ve profesyonel kişilerden oluşan jüri paneli ‘Yapıda Yenilikçi Ürün Ödülü’, ‘Fikir Ödülü’ ve ‘İletişim ve Pazarlama Ödülü’ olmak üzere 3 ana kategoride seçim yapacak.
En Başarılı Yenilikçi Ürün ve Fikirler Ödüllendirilecek!
Yapıda Yenilikçi Ürün Ödülü
Bu ödül, katılım şartlarında belirlenen ölçütlere en uygun olan ve istenen nitelikleri en üst düzeyde taşıyan, 1 Ocak 2020’den itibaren üretilmiş, yenilikçi ve kullanışlı, yapı bünyesinde yer alan ve uygulanan, yapıya katkı sağlayan yapı malzemesine veya ürüne verilecek.
Bu kategoriden başvuracak firmaların ürünleri jüri tarafından; bu ürünlerin kent vizyonlarındaki yeri, yerel ve küresel ölçekte gerçekleştirilen diğer ürünlerle kıyaslama, sürdürülebilirlik, etkin ve verimli çalışma, çevresel hassasiyet, uygulanabilirlik, tasarım, şehre ve topluma kattığı değerler, uygulama biçimleri, ortaklık/paydaşlık yapısı ve yeni getirilen yaklaşımlar açısından incelenecek.
Fikir Ödülü
Fikir Ödülü kategorisi ile katılım şartlarında belirlenen ölçütlere en uygun olan ve istenen nitelikleri en üst düzeyde taşıyan; ancak bir yapıda kullanım şartı aranmayan, yapı sektörüne katkı sağlayan, geliştirilmeye açık, yenilikçi ve sürdürülebilir nitelikler taşıyan özgün fikir ve konseptlerin de değerlendirilmesi ve sektöre kazandırılması adına teşvik edilmesi amaçlanacak.
Fikir Ödülü kategorisinden katılmak isteyen firmalar, üretmiş oldukları Ar-Ge çalışmaları ile bu kategoriden başvurularını yapabilecek. Bu kategoriden başvuracak firmaların ürünlerinin fikir aşamasında ve mümkünse üretilmemiş olması; ürünlerin üretimi firma içinde gerçekleşmiş dahi olsa; kamuoyuna, firma bayiliklerine vb. kurumlara hiçbir şekilde bu ürünlerin tanıtımı/lansmanı yapılmamış olması şartı aranacak.
Yapı Sektöründeki İletişim, Pazarlama ve Sosyal Sorumluluk Projeleri Ödüllendirilecek!
İletişim ve Pazarlama Ödülü
İletişim ve Pazarlama Ödülü; yapı sektöründe hizmet üreten firmaların kurumsal iletişim ve pazarlama konularında, sosyal sorumluluk anlayışıyla gerçekleştirdikleri sektöre ve topluma katkı sağlayan projelerini değerlendirecek. Başvuruda bulunan firmalardan beklenen, gerçekleştirdikleri projelerin sektörde ve toplumda yarattığı etkiyi ölçümlenebilir verilerle sunmaları olacak.
İletişim ve Pazarlama Ödülü ana kategorisine başvuracak firmalar, bünyelerinde gerçekleştirmiş oldukları çalışmalarla iki farklı alt kategoriye başvurma hakkına sahip olacak:
İletişim ve Pazarlama Ödülü
Toplumsal Sosyal Sorumluluk Ödülü
İletişim ve Pazarlama Ödülü
Firmalar, markalarının hedef kitlelere ulaşmasını sağlayan ve marka tanınırlıklarını en iyi şekilde yansıtan, iletişime ve pazarlamaya katkı sağlayan projeleriyle birlikte bu alt kategoriden aşağıdaki başlıklar kapsamında başvuracak:
a. Halkla İlişkiler Çalışmaları (itibar yönetimi, marka konumlandırma, marka imajı güçlendirme, sürdürülebilirlik iletişimi vb.)
b. Stratejik İletişim Çalışmaları
c. Etkinlik Yönetimi, Sponsorluk İletişimi, Lansman- Relansman İletişimi
d. Yaratıcı Reklam Çalışmaları (Yaratıcı İçerik, yaratıcı mecra seçimi vb.)
e. Sosyal medya platformlarının gerçekliğine uygun tasarlanmış ve hayata geçirilmiş iletişim çalışmaları (yaratıcı içerik, yaratıcı reklam alanı kullanımı, etkileşim vb.)
Sosyal Sorumluluk Ödülü
Bu ödül kategorisinde sosyal sorumluluk anlayışıyla hayata geçirilen ve sosyal etki yaratan kurumsal sosyal sorumluluk projelerinin, iletişim ve pazarlama alanlarındaki sonuçlarının, ölçülebilir değerlerle raporlanması beklenecek. Başvuruda yer alan projeler, başlangıçta belirlenen amaç ve hedeflere ulaşıp ulaşmadığı, kapsamının genişliği, iletişim, pazarlama ve satış faaliyetlerine katkısı bazında değerlendirilecek. Projelerin kurum kültürüne, kurum ve marka imajına, kurum itibarına etkilerinin ölçülebilir değerlerle sunulması beklenecek.
İletişim ve Pazarlama Ödülleri kapsamındaki projelerde 1 Ocak 2020’dan sonra başlanmış olma, projelerin lansmanının yapılmış olması ve hayata geçirilen projeden değerlendirilebilecek sonuçların alınmaya başlanmış olması şartları aranacak. Başvuran tüm firmalardan, projelerine dair amaç, kapsam, işlerlik ve ölçülebilir değerlerle alınmış sonuçları paylaşmaları beklenecek. Kurumsal veya projeye yönelik pazarlama sürecini/yöntemini öne çıkaran ve ölçülebilir her tür süreli çalışmanın ve kampanyanın öne çıkarılması önemli bir kriter olacak.
Proje Bilgi Formu
Bu projeyle ilgili daha fazla bilgi almak ister misiniz?
Formu doldurun, mesajınızı proje sahibine iletelim.