Ocak 2024 Döneminde AVM Metrekare Verimlilik Endeksi, Bir Önceki Yılın Aynı Ayına Göre Nominal Olarak Yüzde 82,9 Arttı.
Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) ile Akademetre Research tarafından ortaklaşa oluşturulan AVM Endeksi’nin Ocak ayı sonuçları açıklandı. Her ay düzenli olarak yayınlanan verilere göre ciro endeksi, Ocak 2024 döneminde, bir önceki yılın aynı ayı ile karşılaştırıldığında ve enflasyondan arındırılmamış olarak incelendiğinde yüzde 82,9 oranında artarak 2502 puana yükseldi. Ocak 2024 için açıklanan yıllık enflasyon oranının yüzde 64,86 olduğu düşünüldüğünde, metrekare verimlilik endeksindeki artışın enflasyonun üzerinde olduğu görülmektedir.
AVM’lerde kiralanabilir metrekare alanı başına düşen ciro Ocak ayında Türkiye genelinde 9.539 TL iken İstanbul’da 11.729 TL, Anadolu’da 8.078 TL olarak gerçekleşmiştir.
Kategori Bazında Ciro Endeksi
Endeks, kategoriler bazında geçtiğimiz yılın Ocak ayı ile karşılaştırıldığında en fazla artış yüzde 119,3 ile teknoloji kategorisinde görülmüştür. Diğer kategorisinde yüzde 92, yiyecek içecek kategorisinde yüzde 83,2, hipermarket kategorisinde yüzde 75,2, giyim kategorisinde yüzde 69,6 ve ayakkabı kategorisinde yüzde 69,5’lik bir artış yaşandığı görülmektedir.
Kategori bazında ciro endeksi bir önceki ay olan Aralık 2023 dönemi ile karşılaştırıldığında yiyecek içecek kategorisinde yüzde 5,7’lik artış görülürken, diğer kategorisinde yüzde -9,7, giyim kategorisinde yüzde -12, ayakkabı kategorisinde yüzde -12,1, hipermarket kategorisinde yüzde -13,2 ve teknoloji kategorisinde yüzde -21,9’luk bir azalış yaşandığı görülmektedir.
Ziyaret Sayısı Endeksi
Ocak 2024 verileri bir önceki yılın aynı ayı ile karşılaştırıldığında ziyaret sayısı endeksinde yüzde 1,04’lük bir artış ile 97 puana yükseldi.
Ocak 2024 döneminde ziyaret sayısı endeksi bir önceki ay Aralık 2023 ile karşılaştırıldığında yüzde -5,8 oranında bir azalış olduğu gözlemlendi.
Proje Bilgi Formu
Bu projeyle ilgili daha fazla bilgi almak ister misiniz?
Formu doldurun, mesajınızı proje sahibine iletelim.