2024 Yılında AVM Ciro Endeksi Yüzde 65 Arttı

AYD ve Akademetre işbirliği ile hazırlananAVM Ciro Endeksi 2024 yılı değerlendirme raporu Florya Crowne Plaza’da düzenlenen bir basın toplantısı ile kamuoyuna aktarıldı.Toplantıda Nuri Şapkacı/AYD Başkanı, Cem Eriç/AYD Başkan Yardımcısı, Dr. Halil İbrahim Zeytin/Akademetre Research Kurucusu ve Fatih Keresteci/Ekonomist konuşmacı olarak yer aldılar.

AVM’lerde ciro artışı 2024 yılında da hız kesmedi. AYD ve Akademetre iş birliğiyle hazırlanan AVM Endeksi’ne göre cirolar, 2024 yılı genelinde %65’lik bir büyümeyi işaret ederek enflasyonun üzerinde artış gösterdi. 2010 yılında 100 baz puanda kabul edilen endeks,2024 yılında 3117 puana ulaştı. 2024 yılında m2 başına toplam ciro 147.814 TL’ye yükseldi.

2024 yılında, AVM metrekare verimliliğinde Anadolu ile İstanbul AVM’leri arasında anlamlı bir fark gözlemlendi. Metrekare verimliliği bakımından Anadolu’daki AVM’ler, İstanbul AVM’lerine göre daha hızlı bir yükseliş trendi ortaya koydu. 2010 yılı baz alındığında İstanbul AVM’lerindeki verimlilik endeksi 3243 iken, Anadolu AVM’lerinde 3010 olarak gerçekleşti. Metrekare başına toplam ciro İstanbul’da yüzde 59,7, Anadolu’da yüzde 69,8 artış gösterdi.

 

2024 yılında m2 başına toplam ciro İstanbul AVM’lerinde 176.500 TL olarak gerçekleşirken bu durum Anadolu AVM’lerinde 128.700 TL oldu.

AVM metrekare başı ciro verileri, pandemi sonrası düzelmeyi işaret ederken bu durum henüz müşteri ziyaret davranışına yansımadı. 2010 yılı AVM ziyaretçi endeksi 100 kabul edildiğinde, pandeminin zirve yaptığı yıl olan 2020 yılında ziyaret endeksi yarıya inerek 56’yı göstermişti. 2024 yılında metrekare başına düşen ziyaretçi endeksi toparlanma göstererek tekrar 100’e yükseldi. Ziyaret endeksine göre, 2024 yılında toplam ziyaretçi sayısı 2023 yılına göre yüzde 2’lik bir artış gözlemlendi.

Uzmanlar, ziyaretçi sayısının henüz istenen seviyeye ulaşmamasına karşın, AVM cirolarındaki hızlı yükselişi, AVM’leri daha verimli müşterilerin ziyareti ile açıklamaktadır. Başka bir ifadeyle sosyalleşme ya da diğer gerekçelerle AVM’ye gelen ve nispeten daha az harcama yapan müşteri yerine 2024 yılında daha alışveriş odaklı müşterilerin AVM’leri ziyaret ettiği anlaşılmaktadır.

 

Proje Bilgi Formu

Bu projeyle ilgili daha fazla bilgi almak ister misiniz?
Formu doldurun, mesajınızı proje sahibine iletelim.

    Önceki yazıSeranit, halka arz yolculuğuna başlıyor
    Sonraki yazıAIRBNB SONA ERDİKTEN SONRA GÜNLÜK KİRALIK EVLERDE SON DURUM NE OLDU?